torsdag, augusti 13, 2009

Solinge = paradiset & träning på Lidingö BK


En sen kväll på Solinge såg det ut såhär på åkern utanför oss. Vi bor verkligen i paradiset ;). Jag älskar att bo på landet!

Idag träffade jag Camilla på Lidingö där vi körde både spår (Tyson) och lydnad (Tyson, Kanonen och Gos). Och så babblade vi en del, as always jättetrevligt :).


För Kanonens del så tog värmen ganska snabbt ut sin rätt, men Gossip kämpade på som vanligt även om hon var något lugnare på slutet. Vi har börjat fila ordentligt på LKL III-momenten, bl a upptäckte jag att man får betyg 8 om man riktar hunden mot rutan i trean så det ska jag försöka träna bort. Idag klickade jag när hon tittade mot rutan och sen skickade jag. Funkade gutes. I övrigt så fick hon krypa, gå fot, köra framåtsändande, sitta och ligga i grupp (sitt var Tyson en baddare på!!! Dutti hund!). Lite gott och blandat alltså. Kul.

Uppdaterat med bilder i Pixboxen, både från dagens träning och nya bilder i RM-galleriet (har dock inte hunnit skriva dit alla hundarnas namn än. Fler bilder kommer :)

Nu väntar sängen och imorgon drar vi kanske till Oslo. Vi får se :).

Ajök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar