lördag, augusti 22, 2009

Islandshästar


Kinnskaer...

Igår var jag och ett helt tjejgäng, Jeanett, Linn, Felicia, Cathrin, Amanda, Malin, Helen och Cecilia iväg och red på islandshästar. Det var toppen!

Trots att man är så gott som uppväxt på hästryggen så känns det alltid lite pirrigt när man ska rida nuförtiden. Men det är som att cykla har jag märkt, har man väl lärt sig så försvinner inte kunskaperna även om jag inte är lika vild och galen på hästryggen som under tonårstiden. Jag är faktiskt inte ett dugg vild, snarare både stel och ovig :). Då passar en lugn och snäll häst som Kinnskaer perfekt! Vi fick tom lite beröm för vårt samarbete och det var ju lite kul :)


He had blue eyes...


Sötisen...


Han var vit på kroppen


Flugprotection (eller burka som vi sa :))


Vi fick fixa med hästarna själva


Efter ridturen


Värsta bästa rullstället :)

Solen sken på oss hela dagen, och det här vill jag gärna göra om snart igen. Igår var jag så i extas så jag tom pratade om att återuppta min ridning. Fast med dagens träningsvärk så känns den tanken mer avlägsen ha ha.

Idag tar vi det mest bara lugnt. Så skönt med helg.

Ajök!

2 kommentarer:

  1. Jag återupptog min ridning det året jag fyllde 50.Sen köpte jag egen häst igen.Då hade jag hållt upp i 15. Man ska aldrig säga aldrig!MVH

    SvaraRadera
  2. Jag vill va med nästa gång! Jag har grymm häst abstinens!

    SvaraRadera