torsdag, augusti 06, 2009

Ett genombrott i träningen tjohopp!

TJOHOO, idag fick vi ett genombrott i träningen (bättre det än ett utbrott ha ha). Lite sent kan man tycka eftersom vi ska tävla redan till helgen, men årets RM får bli som det blir.

Jag har tyvärr inga stora förhoppningar inför helgens tävlande då det strulat med det mesta i år: andningen, spåret, uppletet. Men som Anders sa: Jag ser deltagandet i RM'et som en sorts sponsring till klubben. Sunt tänkt av Hunken tycker jag!

Men jag är ändå glad över dagens bautagenombrott i uppletet. Det känns skönt att få ett bevis på att jag tänker rätt när det gäller Gos och hennes "välja bort vissa saker i rutan"-bus. Man får vara klurig ibland, men det är värt det när man får flyt i träningen igen. HURRA!

Skotträningen tuffar på den med, tyvärr har jag inte lyckats få till någon platsliggning i grupp på länge, men det hoppas jag oxå kunna lösa inom en snar framtid. Allting ordnar sig till det bästa känns det som :).

Jag hade höga mål för 2009. Mål som vi nog inte når :(. Men isåfall tänker jag vara startklar till mars och köra hårt nästa år. Förhoppningsvis löser det sig med min andning och mitt tävlande, en kompis tipsade om en smart lösning som vore toppen för oss. TACK för tipselipset :).

Höstens mål blir såhär tror jag:

* Göra ett BH-prov med Gossip (Kanonen skulle vara superduktig på det här, han älskar att kånka runt på mina BH's :))
* Starta LKL III med Gossip
* Träna inför högre och elit. Kämpa på och inte tappa sugen fastän målen inte nås än. Vi kommer till elit, men kanske inte i år. Och det är helt ok det med :).

Ha det gott, håll en tumme för oss i helgen tack! Vi behöver det....

:)

4 kommentarer:

  1. Jag håller så klart alla tummar för er :-) Vi ses i morgon i Örebro.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ni är alltid bäst i mina ögon:-) Du är så duktig med dina hundar och så även Anders!
    Ibland ska man verkligen försöka låta bli att tänka att "man måste uppnå målet" vilket förvisso är fantastiskt...och ni har ju nått och rönt en hel del framgångar...
    men viktigaste måste ju ändå i livet med hundar vara att; ha kul under resans gång....!
    Lycka till med allt ni företar er-jag tror på er:-)
    Massor av soliga kramar från mig på Franska Rivieran ;-) där målen är att sola och bada ,ha kul med ungarna, äta massa gott och dricka vin....och jag tror -nä jag vet -att vi når målet med råge ;-)
    kramis din handler

    SvaraRadera
  3. Vi kan tyvärr inte komma till Örebro och heja på Er, istället håller vi alla tummar och tassar här hemma för Er i helgen;)!

    Kram Marina och Spike

    SvaraRadera
  4. Nog blev det genombrott alltid!!!! Ännu ett första pris i LKL 2 och så idag.. Uppflyttad till Elitspår!!! Helt otroligt, den där Gossipen är ju helt makalöst otrolig alltså!!!! Och att ni höll ihop i denna värmen är en bedrift i sej!!!

    Stor kram från oss!

    SvaraRadera