måndag, augusti 03, 2009

Apportmani?


Såhär kan det se ut när Gossip går fot

Så, nu har vi precis avslutat ett lydnadspass. Kände igenom tvåans moment eftersom det är i den klassen vi startar på Rasmästerskapen. Trean får bli höstens projekt :). Nå, hur gick det då? Jo, tvåans moment sitter fortfarande helt ok, någon lydnadsmästare lär vi inte bli, men förhoppningsvis räcker det till ett förstapris. Sen får det vara sluttävlat i tvåan. Japp!

Den lille Kanonkillen visade sig vara lite halt höger fram, kanske sträckte han sig en aning igår, så idag fick han vila från sin träning. Något som han gjorde med den äran, han är bra på att ta det lugnt, även om han börjar få upp farten rent lydnadsmässigt. Dutti pojk!

Under träningspasset upptäckte jag att vi äger:
* 4 tungapporter, varav 3 st 4 kgs och 1 st 1 (eller 2?) kgs
* 4 träapporter i varierande storlek
* 2 metallapporter.

Apportmani? Javisst!

DAGENS STÖRSTA GRATTIS går till Kina och Korad Such IPO II ZTP V1A BH Jean Dark Funtastic som igår tog sitt tredje raka cert i bruksklass, och som sedan avslutade hela balunset med att bli BIM. Grattis till championatet, nu väntar väl fler utlandsresor med det rosa gänget hoppas jag?! Vi är så stolta över er, extra speciellt är det eftersom Curre är barn till "vår" Anna. HEJJA!


Kina och Curre med det första certet


:)

2 kommentarer:

  1. Kan du inte komma hit på träningsdag också för jag behöver få inspiration. Det är väl liiiite längre hit än till Ludvika, men i samma riktning :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Gumman!
    TACK för dina, ALLTID gulliga kommentarer *love*.
    Ja, idag har solen skinit och jag HAR tagit mig egen tid i form av häst och hundar *smile*. Långis i skogen och timmar i stallet med longering, bad och pyssel. MYCKET skönt och avkopplande för en som känner sig mentalt HELT slut ;-)
    Kul att du skaffat dig en blogg. Ska försöka hänga m så gott jag kan.
    Massor av bamsevarma kramar från mig och mina bihang
    Ellabulla hälsar extra till syskonen *KRAAAAM*
    /Malin

    SvaraRadera