onsdag, september 07, 2011

Spårträff

På söndag ska vi ha efterlängtat besök här på Solinge. I augusti bjöd vi in Anders bruksgäng till en spårträff och så slank några Kanon-valpar med också. Vi blir uppemot 10 ekipage och det ska bli så kul.

Förhoppningsvis leder våra träffar till att fler dobermannekipage kommer ut på tävlingsbanorna nästa år, även om det inte är den huvudsakliga uppgiften med den här träningsdagen. Dagen går ut på att ha trevlig tillsammans och att aktivera våra hundar.

Jag har precis skickat ut en påminnelselista om vad som är viktigt att ha med och listan började med gott godis till hundarna .

Det viktigaste först:)

Självklart kommer kameran att vara med och jag hoppas få uppdatera bloggen med många spårhundar :).

Kanonen visar vägen

Sol i blick!

7 kommentarer:

  1. Där skulle man varit med! Jag har ju tyvärr ingen Dobbis, och bor för långt bort. Men roligt låter det!!!

    SvaraRadera
  2. Ska bli så kul att träna hundar och umgås på söndag - trevlig idé ni fick:-)
    Katja

    SvaraRadera
  3. Det ska bli väldigt skoj att träna och träffas! Jag ser fram emot söndag!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vill också bo närmre er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Krama småsötisarna!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Önskar en trevlig helg och hoppas att ni får det kul på spårträffen.
    Mvh Anette

    SvaraRadera
  6. Det ska verkligen bli jättekul. Nu har jag rekat marker och gjort ett litet schema. Hoppas på bra väder också ;-) .

    Anette, detsamma :-) /Ammi

    SvaraRadera
  7. Tack för en strålande dag med många bra tips från er båda. Canto o jag var så trötta när vi kom hem. Bakade ändå en kaka med några av era underbara äpplen som jag tog ....
    Tack och hoppas på fler träffar tillsammans.
    Kram
    Lisa o Canto

    SvaraRadera