tisdag, september 20, 2011

Så mycket bättre

Det är underbart att bara ägna sig åt en gren i hundträningen. I somras beslutade jag mig för att satsa helhjärtat på Gossip's elitlydnad, detta för att försöka få ut ett efterlängtat lydnadschampionat. När beslutet väl var taget så lyftes en stor sten från mina axlar. Hur mycket jag än försöker säga till andra att det ska vara kul att aktivera sin hund så glömmer jag bort det själv och försöker ibland göra för mycket på en gång. Det blir inte bra. Inte alls bra :(.

Att jonglera appell/lägre ja tom högre gentemot lydnadsklass ett och två går bra, men elitspår och elitlydnad kräver så mycket mer. Så nu koncentrerar vi oss på en sak i taget.

Idag körde vi rutan (börjar fungera hurra), dumrutan (gick bra förutom ligg som blev sitt -hmpf), stegförflyttningar, sakta marsch, inkallning med ställande och läggande (gick toppen) och vittringen som vi har fått börja om med ;).
Kanonen har pga husses hårda arbetsbelastning fått nöja sig med mig ett tag. Men även han gör stora framsteg, det känns jättekul att träna just nu :).  Som sagt var - vilken glädje och fröjd att bara göra "en" sak i hunderiet.

1 kommentar:

  1. Dina hundar, är säkert väldigt nöjda med det :)

    SvaraRadera