fredag, september 02, 2011

IDC 2011

Utställningsplatsen
Som jag längtat efter IDC-helgen och nu när den är över så längtar jag redan till Italien 2012.

I år hade vi inte anmält våra egna hundar utan fick istället hålla tummar och tassar för de svenska hundar som ställdes. En rätt skön form att besöka IDC på kan jag tycka så här i efterhand. Man slipper nervositeten och kan bara njuta av att vara. Men därmed inte sagt att hundarna aldrig mer ska besöka IDC'n ;)

Fredag morgon började med tidig uppgång och en kort skräckfylld flygresa (Ijag avskyr att flyga och bästa vännen likaså, så vi var inte bästa resesällskapet ihop ;)) senare landade vi i Ungern i 44 graders värme. Uff, vilken värme!

Hundarna, Ior och Divo, verkade inte alls haft samma svettiga resa utan såg tvärtom väldigt lugna ut där de kom åkande på bandet. Japp, även hundarna lastas av på transportbandet i Ungern :).

Efter en dryg timmas äventyrlig taxiresa så anlände vi till hotellet där våra norska vänner Mariann och Ronny satt och väntade. Att äta lunch i solen var inte att tänka på, utan vi satte oss helt enkelt i skuggan och åt en mumsig pasta. Hotellet var jättefint och låg precis i början av stadens gågata, så när vi installerat oss på rummen så bar det av på en shoppingtur. Och vilken shoppingtur det blev. :).

Gågatan börjar här
Från utställningsområdet
Sköna Puma-skor
Tre handväskor för 600 kr!
Nyckelring med två bruna dobbisar

Det absolut bästa av allt var att det fanns en butik med bara änglar. JAG ÄLSKAR ÄNGLAR så jag fick tokfnatt! Jag tror tyvärr inte att killarna i sällskapet hämtat sig än från upplevelsen att shoppa änglar med Ammi, förlåt, jag skenade lite grabbar :) .Jag handlade så mycket så jag fick en present av affärsinnehavaren. Big time shopping alltså :)




Middag intogs i stan, och sedan var det inga problem att krypa ner under de svala lakanen och sova några timmar.

Lördagen välkomnade oss med värme, hotellfrukosten smakade gudomligt gott och humöret var på topp. Vi började dagen med ännu  mer shopping :), och på eftermiddagen besökte vi utställningområdet för att titta på valpbedömningen och träffa vänner. På kvällen strosade vi ner på stan och hittade en fantastisk restaurang där både maten och sällskapet var av bästa sort :).

Söndag morgon vaknade vi upp till ett kyligt och blåsigt Ungern, men som tur var så mojnade blåsten längre fram på dagen och solen värmde oss än en gång.

Våra hundar visade sig från sin bästa sida, Jackpot slutade som sexa i hård konkurrens i bruksklassen, och Ior tog sig än en gång till FINAL där han slutade på en mycket hedrande andra plats. Ior har nu deltagit i fyra IDC'er och placerat sig på tre av dem.

Korad Se uch Dk uch LP I SPH II Jean Dark Jackpot
ZTP V1A BH KORAD SDV-10 SDV -11 NO V-09 KBHV-09 NOUCH TYSK CH (VDH) C.I.E VICE WORLD WINNER -08 SCAND DOBV-08 OG-SÜD AUSTRIA WINNER- 08 NORDV-06 SDV UNGH-06
Jean Dark Grabazzi

Efter avslutade finaler så hann vi bara med att duscha och byta om lite snabbt och sen iväg på middag. Även den här kvällen hamnade vi utomhus och hade det trevligt. Inte heller den här gången var det några problem att somna, jag sov som en stock :).

Mysig middag vid torget
Flygresan hem var lika jobbig som ner, men vi överlevde och väl på marken väntade Anders och hundarna på mig :). Extra glad var Gossip som ville bryta sig ut ur bilen för att hälsa på matte som varit borta så länge. Sötis!
Gladaste Gossipen i stan!

Årets IDC lämnade så många härliga minnen och glada skratt kvar som gör att jag redan har börjat planera nästa års resa.

Tack Mariann, Ronny, Eva, Bennie, Tobbe, Therese, Folke, Mattias, Felicia och Jeanett för en supertrevlig resa.

Vill ni läsa en mer detaljerad resebeskrivning så är ni välkomna att besöka Jeanetts blogg. Och du - häng med nästa år vet ja! 

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg...ska verkligen försöka hänga på nästa år...:-)

    SvaraRadera
  2. Låter som en fantasktiskt resa. Nu har jag blivit sugen på Ungern.

    SvaraRadera
  3. Jag längtar också till Budapest, härlig stad tycker jag, nu är det länge sedan jag var där. Varför kom jag inte på tanken att hänga med er??? Kul att höra att ni hade det så trevligt:-).
    Katja

    SvaraRadera