måndag, maj 30, 2011

Internationell Utställningschampion :)

Igår tog Kanonen ännu en "dröm-"titel. Han blev C.I.E, dvs International Show Champion. För att bli Internationell Utställningschampion (C.I.E) krävs det 4 CACIB's utdelade i minst 3 länder av minst 3 domare. Minst ett år och en dag ska ha förflutit mellan första och sista CACIB. Och igår tog alltså Kanonen sitt fjärde CACIB.

Ge mig dodis!
Kanonen heter nu alltså Korad C.I.E Norsk Vinnare 2010 Norsk Utställningschampion VDH champion Nordisk Junior Vinnare 2008 Jean Dark Kanon :)

Dagen började med regn och snålblåst men lagom tills vi skulle in i ringen så visade sig solen. Jag var jättenervös eftersom jag skulle visa Kanonen själv. Men domaren gillade vår Kanonkille och vips så stod jag där med en CACIB rosett i handen. Enda "smolket" i bägaren var kanske att Kanonen var den ensam om att tävla om CACIB'et, men sina övriga CACIB's har han tagit i hård konkurrens med många andra deltagare och två av dem är tagna på vinnarutställningar, så jag är glad iallafall :):

* Gotland Int 2009 BIM & CACIB, Hassi Assenmachen Feyel, Tyskland
* Köpenhamnsvinnare 2010 2BHKL & CACIB, Thord Byström, Sverige
* Norsk Vinnare 2010 BIR & CACIB, Kirsi Kentala, Finland
* Vallentuna Int. 2011 BIM & CACIB, Yvonne Brink, Sverige

Att få ett Internationellt Utställningschampionat kräver sin man, och då ska man få vara stolt över sin bedrift tycker jag. Så vi är så klart jättestolta över vår fina Kanonkille.

Grattis även till:
* Jean Dark One Man Show som fick Exc i juniorklass
* Jean Dark Kiss and Tell som blev 2 bästa tik, fick R-cacib, Exc och Ck
* Jean Dark Miracle som blev bästa öppenklass tik och 3e bästa tik
* Gårdagens BIR-hund Dalma E Herenya Morne Urya Nosta med matte Tina

Tyvärr lyckades jag ha sönder vår fina kamera, men några bilder blev det ändå, trots att zoom-inställningen inte fungerade. Tack till Camilla som for runt och fotade med vår kamera, det är guld värt att ha minnen från sin stora dag :).

Jag vill också tacka alla som var på plats igår, vi är ett härligt gäng och jag är glad att jag tillhör det. TACK till Camilla & Jimmy, Elaine, Mia, Ulf & Katja, Lisa C, Chico & Elias, Lena med dotter och alla andra som besökte vårt tält :).

Tack till bästa bästa uppfödaren Jeanett som låter oss förvalta dessa guldklimpar till hundar. Vi är så glada över alla våra champions, Uno, Gossip och Kanonen :). TACK Jeanett!

Sist men inte minst - tack till bästa sambon med gladaste humöret, Anders, som värmde upp hundar, handlade mat, satte upp tält, höll upp mitt paraply och körde mig till utställningen. Du är bäst!

Ella och Elaine

Ella och Elaine

Kanonen visar sina fina rörelser

Fina Mira vann den öppna klassen

Tikarna i öppna klassen konkurrerar

Tyson höll en tumme han också

Några i vårt fantastiska gäng

En av dagens sötaste :)

Extra mycket sol i blick!

8 kommentarer:

  1. Det var superkul att vara med när Kanonen fick en sååå fin titel :) Jag är ju lite dålig på att åka på utställning men snart är det Tysons tur i veteranklassen :) Och några kort blev det iaf.. hihi Och lilla Vincent fick vara med oxå :)

    SvaraRadera
  2. Tack själv för igår Ammi! Jag håller med dig om att det är kul att få vara en del i ett gäng där alla stöttar varandra och gläds åt varandras framgångar, mycket skratt blir det också när vi ses:-). Grattis igen till Kanonens nya titel, C.I.E.: wow!! Stor kram från Katja o Co

    SvaraRadera
  3. Supergrattis till ännu en titel :-D

    Fina Kanonen <3<3<3

    Och grattis till övriga oxå såklart ;.)

    SvaraRadera
  4. GRATTIS Kompis!! Fina hundar och härliga människor i hela gänget. Det ger guldkant åt hunderiet.

    Pussa på finaste Kanonen - jag är megastolt!

    SvaraRadera
  5. Stort GRATTIS! Du visade honom jättefint!!! Kram

    SvaraRadera
  6. Stort GRATTIS till den mycket fina titeln och ja, du ska vara stolt.

    SvaraRadera
  7. GRATTIS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-))))))

    SvaraRadera
  8. Tack allihopa! Vi är så stolta!//Ammi

    SvaraRadera