måndag, maj 16, 2011

Stockholms Lo, träning och hemmafix

Du har väl inte missat Stockholms Lo's nya hemsida och att Lo't sedan några månader tillbaka även finns på Facebook? Jag hoppas att du som har dobermann och bor i Stockholmsområdet hänger med på alla aktiviteter, det händer mycket på klubben just nu och det är bara roligt om fler ansluter.

I lördags åkte jag med Kanonen och Anders på brukslydnadskursen som anordnas av Stockholms Lo. Instruktör är Helge Bollström. Ämnet för dagen var framförgående och Kanonen tyckte att det var en toppenbra övning eftersom man fick gå framför husse och belöningen bestod av korv i en skål.
Jag och Gossip hann med rejäla lydnadspass, vi filar på elitlydnadsmomenten, just nu känns dock en elitlydnadsstart oändligt långt borta. Men, vis av lärdom så vet jag att det vips kan kännas bra igen och då går inlärningen snabbt.

Anledningen till att hundtränandet just nu känns lite trögt är för att vi har hamnat i en riktig renoveringssväng, dvs vi fixar hemma och den där lilla extra gnistan som behövs för att få till en lydnadsstart saknas. Hemma håller vi på och fixar allt från stort till smått, det senaste projektet är att bygga en jättestor (hur stort det blir får vi se, just nu är det 90 kvm :)) altan på framsidan och mycket tid går åt att inreda de nyrenoverade rummen. Men samtidigt ska jag kanske inte vara alltför hård mot mig själv eftersom vi tränar så gott som varje dag :).

Bilder från Kanonens och Anders kurs hittar ni antingen i Stockholms Lo's Facebook eller här (har lagt in fler bilder från kursen i vår pixbox).

Sol i blick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar