tisdag, maj 03, 2011

Omvänd ordning

Det är tisdag kväll, klockan är strax efter sju och det är fortfarande ljust. Medan jag och stackars Gossip, som har ont i en framtass, fixar hemma så har Anders och Kanonen åkt iväg på träning.

Det känns jättekonstigt, i alla dessa år tillsammans så är det ju jag som varit "hundtränargalningen" i familjen :). Nu är det omvänd ordning och Anders kör så det ryker.

Vad roar jag mig med när herrarna är borta? Jo, jag lagar middag, tvättar, sorterar strumpor, påtar med våra grönsaker och så drömmer jag om hur jag ska inreda vårt senast renoverade rum.Det rum som går under benämningen "romantiska rummet".

Av alla dessa saker så är det så klart det sistnämnda som lockar mest. Jag är ju helt galen i dansk inredning, shabby chic-stil blandat med fransk lantstil. Jag älskar den ljusa, romantiska stilen och nu ska jag få gå loss ordentligt för det "romantiska rummet" ska bli mitt kontorsrum. Där ska jag sitta vid fönstret och blicka ut över åkrarna. Jag blandar både nytt och gammalt, och glädjs åt att få se rummet växa fram.

I söndags tapetserade vi
 
Tapeten är en Nina Campbell.
Beskrivning:
Underbar tapet fylld av slingrande blommande grenar.

Bakgrund i svagt skimrande pärlemorssilver med mönster i olika toner av dovt gråbrunt, grönt, grått och offwhite. Bakgrunden har en yta som påminner om borstad metall.

Anders har målat om mitt skrivbord från blekbrunt till vitt

Skrivbordet har jag fått av en kompis. Det var från början brunt med sprucken faner, nu har Anders putsat upp det, slipat och målat om det. Jag tycker själv att bordet är otroligt fint, det ger karaktär åt rummet.

Gardin är beställd. Läcker va?

Till romantiska rummet ville jag promt ha en hissgardin. Efter månader av letande så hittade jag till slut massor med fina hissgardiner till fantastiska priser här.  Jag beställde både France och Amor i Lin och nu väntar jag bara på att få dem levererade.

Nu kommer mina karlar hem. Hejs!

Sol i blick!

2 kommentarer:

  1. Sååå fint Ammi!! Du får nog lägga ut lite mer såna där heminredningsbilder så vi får se hur fint ni bor på insidan, inte bara på utsidan :-D

    SvaraRadera