tisdag, juni 21, 2011

Shop til' you drop a'la Shabby Shic Style

Eftersom jag fått önskemål om att skriva lite mer om min andra stora hobby här i livet - inredning - så gör jag det :).

Jag har hårt och obönhörligt drabbats av en inredningsfrenesi som heter duga. Och som ni alla vet Ä.L.S.K.A.R jag den lantliga vita luftiga stilen. Om Anders älskar den lika mycket som jag gör må vara osagt men vi har en överenskommelse som innebär att jag bestämmer inomhus (och utomhus :)), så vitt luftigt och lantligt får det bli :).

Just nu ägnar jag mig åt ett av sommarens stora projekt - att inreda det "romantiska rummet". Mitt kontorsrum där jag tom fått välja färg  på datorns hårddisk, den blir silverfärgad hurra. "Romantiska rummet" är även det rum där jag får frossa så mycket jag vill och orkar i Shabby Chic stilen. Och jag frossar. Big times.

Just idag har jag surfat runt på Coozie och Fridas Gård, på jakt efter ljuslyktor, ramar och lite annat smått och gott. Ljuslyktor kan man aldrig ha för många av. Så är det bara. Hittills har jag kommit såhär långt med rummet:


Jag har fyndat en gardin från textilonnet.se


Ett gammalt skrivbord, som jag fått av en kompis, har målats om och det blev såhär fint. Tapeten bakom är från Nina Campbell, ni hittar den bl a på Engelska Tapetmagasinet, NC131-05.


Vid mina många resor världen över har jag samlat på mig saker från bl a Indien, Kina, Indonesien och Italien. Den här fina hästen köpte jag i Indien, under årens lopp har den dock missfärgats och en liten renovering var på sin plats. Så några färglager senare ser den ut enligt följande (färg köpt på Biltema, sprayburk):


Att fixa hemma behöver inte kosta särskilt mycket, har man bara lite fantasi och färg så går det att förvandla det mesta till något som passar en själv. Och det är det som är en del av glädjen, att återanvända saker och ge dem nytt liv.

Sakta men säkert går det framåt med att omvandla vårt stora hus till ett hem att älska lite extra. Och tills dess att vi är klara så fortsätter jag min jakt på inredningsdetaljer som har "det". I love shopping til' I'm dropping :)

Sol i blick!

2 kommentarer:

  1. fiiiint ammi, byrån väntar på dig om du inte har ändrat dig, kram kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med inredning :) Fiiint blir det oxå.! Du är så duktig

    SvaraRadera