torsdag, juni 09, 2011

En olycka kommer sällan ensam...

...heter det. Och för vår del stämde detta ordspråk alltför väl under förra veckan. I måndags fick vi det första tråkiga beskedet och i torsdags blev vi påkörda av en bil som svängde rakt in i oss där vi kom åkande. Resultatet ser ni nedan:


Det som hände var att vi kom åkande i ca 50 km/h i en fil, och bilen som körde in i oss stod på andra sidan och väntade på att få åka in vid vår lilla lanthandel. Tyvärr höll personen bara koll på de bilar som kom ut från parkeringen och inte på oss som kom från höger, så vips så svängde hon rakt in i oss. Det blev stora skador på vår bil, nacken och ryggen fick sig en smäll på både mig och Anders och nu mår vi lite halvtjyvens båda två. Trist :(. Jag som redan har en gammal whiplashskada känner av vår bilkrock rejält. Så det är lite synd om oss på Solinge just nu. Buhäää.

Ta hand om er och glöm inte att titta till höger och vänster när ni ska svänga. Lova!

3 kommentarer:

  1. Usch vad hemskt, hoppas ni känner er bättre både du och Anders. Vilken tur att det inte var i högre fart, men det är otäckt ändå. Hoppas att inte hundarna var med i bilen, jag har krockat med hundar i bilen och även om det tack och lov gick bra med dom så vart de rejält skärrade. Krya på er.

    SvaraRadera
  2. Hej Hille! Tyvärr blev det ju skador både på oss och bilen (jag har en gammal whiplash som nu är än värre :(). Bilen fick så stora skador att den inte går att reparera så nu blir det inlösen. BUHÄÄ, jag gillar min Pegått.

    Hundarna var med, men det gick bra med dem (liksom 1994 då jag hade Saffran i bilen). Jag tog ut Gos och Kanonen så fort vi hade kört undan från olycksplatsen och gick omkring med dem. Så de ser inte ut att ha några skador - varken fysiska eller psykiska - som det ser ut nu. De var som vanligt när jag tog ut dem. Kanske lite undrande.

    Hur gick det för dina vovvar? Blev det problem när du åkte bil efter olyckan?

    Tack för omtanken :)

    Ammi

    SvaraRadera
  3. Jag krockade med en älg i ca 80-90 km/h med i bilen hade jag Winken och mammas & pappas hund Cookie. Älgen rullade över hela bilen och sparkade sönder alla rutor på vänster sidan. Tack vare våra för Solar Plexus skivor som inte går sönder, så ha´de allt glas ramlat ner efter kanten bak vid hundarna. Båda smet ut när jag öppnade men kom snabbt till mig när jag gick ifrån bilen och kallade in dom. Bilen var ju totalkvaddad och Winken var skeptisk länge innan han gick tillbaka till sitt bilälskarjag. Men nu är det inga problem.
    Tråkigt med din gamla skada som nu är värre, mmen skönt att hundarna inte var speciellt brydda av händelsen.

    SvaraRadera