söndag, oktober 18, 2009

Om att längta


This one is Yngve Trygg

Medans vi här hemmavid har börjat längta lite smått efter Kanonkillen som nu varit hemifrån i FYRA långa dagar så verkar han ta sin resa med ro. Vi får rapporter om att han smyger sig upp i sängen som nattetíd när de övriga sover, att han inte verkar sakna oss nämnvärt (typ inte alls), och att han sköter sig utmärkt på promenaderna. Han har helt enkelt adopterat Mia och resten av gänget och har en hejdundrande resa all by himself.
Nu har Kanonen alltid varit en trygg kille som står stabilt på sina fyra fötter. Han hetsar inte upp sig i onödan och även på MH'et noterades detta då beskrivaren sa: Vi försökte skrämma din hund idag, dock utan framgång. Han är helt enkelt en Kanonkille :).

Imorgon kommer han dock hem och medans vi andra kommer att pussa ihjäl honom så kan jag tänka mig att han glider in med svansen i topp och tittar lite oförstående på oss. Vår Kanonkille börjar bli en Kanonman indeed.
Även om Gossip tycker att Jenna är en rolig tjej så vet jag att hon längtar efter sin speciella kompis. Titta bara på hur Kanonen och Gos brukar vila i soffan:


Kärlek...

Ni har väl inte missat att 2010 års tävlingskalender nu finns på nätet. För mig är det som julafton när jag får botanisera bland tävlingarna. För Gos del blir det ju start i E.L.I.T.S.P.Å.R. Hilfe...

Idag är det sol, spår och städning som gäller. Tjohopp!

1 kommentar:

  1. Hej hej Ammi , ler när jag ser bilden på när dom ligger tätt ihop ,,precis så där ser det ut hemma hos oss med Diesel och Leia ,,kärlek och man mår så gott i hjärtat när man ser hur bra dom trivs ihop ..det bästa vi gjort att skaffa en till dobbis , fast ibland sliter vi vårat hår för hon är så viiild =))))Kramar från Kalix

    SvaraRadera