tisdag, april 22, 2014

Träningsträff 1 maj

På spåret
Det här med årliga träningsträffar börjar nästan bli en tradition. När jag inte anordnat dem i egen regi så har jag gjort det för Dobermannklubben men eftersom jag numera varken är medlem i eller jobbar ideellt för dem så blir allt jag fixar endast i egen regi. Lika bra det :)

I februari fick jag den briljanta idéen att ha en träningsträff här på Solinge 1 maj. Då kändes det evighetslångt till träffen, nu ligger den runt hörnet. Som vanligt skenar jag (ser ni ett tema ;)) när jag gör saker, så för närvarande är vi ca 15 st förare med ett 20-tal dobermanns som ska träffas och hänga ihop. Vi är en salig blandning bestående av både erfarna ekipage och nybörjardito. Och vi tränar/tävlar både IPO, bruksspår, BSL, rallylydnad och lydnadslydnad. Hundarna är från 12 veckor till nio år, och det är en vid bredd på kenneltillhörigheten (9 olika kennlar är representerade bland de som anmält sig!). Min förhoppning är att alla ska ha en riktigt bra dag tillsammans med kända och okända dobermannvänner. Och jag är helt säkert på att det kommer att bli så.

När man är såhär många och ska träna ihop så krävs det en del planering innan. I dagarna har jag fixat
spårmarker åt alla och en lydnadsplan som vi kan vara på. Resten löser sig allteftersom :). Det ska bli så skoj och vi längtar, vi ses snart allihopa!


Spårträff på Solinge 2011



Apport

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar