måndag, april 21, 2014

Debut i ringen

Idag har vi passerat en stor milstolpe i Lilla Tjorvens korta liv. Hon har ställts ut officiellt för första gången. På Stockholm International Easter Dog Show skedde debuten.

Åh, som jag har väntat, längtat, velat stoppa tiden, skynda på den, tränat, funderat över om domaren som kom från landet långtbortistan (Kanada) skulle tycka att Tjorven är lika ljuvlig som jag gör.

Jag borde ha koll på fjärilarna i magen och känna mig lugn när jag är på utställning. Jag borde vara van, men nej. Jag är lika nervös och förhoppningsfull som alla ni andra som ställer ut.  Jag är bara en vanlig valpköpare, en hundägare - precis som du - med magen full av pirr och förhoppningar. När jag tävlar med mina egna hundar är jag mest av allt deras matte inte en Ammi-handler med nerver av stål ;).

Vet ni vad? Jag överlevde tiden inne i ringen fick tom beröm för min handling så skötte jag mig nog helt ok. Tjorven hon skötte sig utmärkt hon och slutade som andra bästa tik på utställningen, endast slagen av en mycket fin championtik. Självklart är jag är själaglad och sådär löjligt stolt som bara en hundmatte kan vara.

Tyvärr blev det inga bilder tagna av Tjorven inne i ringen, men Anders filmade oss i fredags när vi tränade och då såg det ut såhär (stilstudie från filmen);

Tjorven utställningstränar (stillbild från en mobilfilm)

Nicely conditioned showing elegance :), de orden blev jag extra glad över

Finaste Tjorven 19 april 2014
Tack till alla som bidrog till att göra vår dag så lyckad. Och tack Jeanett för världens bästa Tjorv.

För Resultatlista och fler bilder besök Dobermann Norden Resultat & Bilder

Inatt sover vi ovaggade. Natti!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar