onsdag, maj 07, 2014

Träningsträffen

4 st ekipage lämnade återbud, så vi blev "bara" 13 st personer och 18 st hundar (15 st dobbisar). Det måste väl räknas som godkänt :). Jättekul att så många trotsade det kalla vädret och dök upp ändå. Jag gnäller sällan över vädret, men nog kändes det lite surt att just denna morgon vakna till snö och några plusgrader när solen lyst varmt över oss i veckor. Nåväl, hundfolk är ett tappert folk, fastän dagen började blåsigt och kallt så blev det faktiskt en riktigt fin dag tillslut.

Dagen började med samling vid spårmarkerna, jag hade fixat så att vi hade 100 hektar att hänga på. Lyx. De första tre timmarna ägnades åt spåren, och sedan åkte vi hem till oss för att äta lunch. Jag tror att det var många med mig som tyckte att det var alldeles underbart ljuvligt att komma in i värmen ett tag. Hundarna fick vila i bilarna medans vi åt, fast vår yngsta deltagare Una fick såklart följa med in, jag tror att hon roade de flesta med sitt härliga sätt.

Efter lunch, och massor med prat om ditt och datt, så var det dags för lydnadsbiten. Vi delade upp oss i två grupper, en tävlingslydnadsgrupp som hjälpte varandra att få till en så tävlingslik miljö som möjligt och en grupp som jobbade lite mer för sig själv. Jag hade mina ben i båda grupperna, så det blev en del spring, men det var det värt. Som värd för ett evenemang är det ju så mycket som man vill hinna med,  sina egna hundar, att fotografera, hjälpa till med träning och frågor och se till att alla har det bra. Och jag tar mitt värdskap på största allvar, ibland önskar jag att man kunde klona sig. Men det var kul att se folk trivas och skapa nya kontakter över kennelgränserna :).

När klockan slog 18 så var det dags för oss att skiljas åt.  Och jag tror inte att jag var den enda som somnade ovaggad den kvällen ;). Tack till alla deltagare och tack till Anders som hjälpte mig att få ihop allt under dagen. Det var så kul att träffa alla och era härliga dobbisar, jag hoppas att vi ses snart igen.


Fullständigt bildgalleri finns på Rulles sida på facebook, här bjuder jag på ett axplock;


Caroline och Ian hade klätt sig rätt
Rulle på spåret

Så här många var vi (plus några till, på bilden saknas Anders och Anneli och 8 st hundar)

Mia och Ella

Katja och Mira

Anna-Lena och Compiz

Caroline leker med Zack

Åsa och Roxi

Hanna hoppar

Dagens sötaste deltagare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar