tisdag, mars 01, 2011

Gossip 6 år


Unos och Gossips första möte...

Idag är det ingen vanlig dag, utan det är Gossip's födelsedá!

Gossip betyder så mycket för oss. Hon är vår bästa träningskompis, vårt preventivmedel ;), vår vackra, smarta och roliga hund. Gossip är en av Sveriges mest framgångsrika dobermanns med många titlar, men först och främst hon vår bästa kompis.


Liten Gos 3 1/2 månader

Livet med Gossip är fartfyllt, hon är alltid alltid glad.

Varje morgon väcks vi av ett stort leende, Gossip skrattar så att alla tänderna syns. Hennes svans går elvispsnabbt, hennes kropp ålar och lyckan över att en ny dag äntligen vankas är inte att ta miste på i Gossips fall. Att bli väckt av en tokglad hund gör faktiskt morgnarna lite lättare att stå ut med (jag är morgontrött ;)).

Gossip är inte bara glad på morgnarna, hon är glad hela dagen. Lycklig är hon när vi ska gå ut, eller när matskålen ställs fram och gladast är hon när husse kommer hem på eftermiddagen.

I alla dessa år som vi levt med henne så har just husses hemkomst varit saken som vi har tränat mycket på. Och förlorat. Gossip blir nämligen så själaglad så hon nästan kryper ur skinnet när Anders kommer hem. Och Anders möts inte bara av ett leende utan en känguruskuttande 35 kg tung misil.

Det går inte att få henne att sluta hoppa, vi har provat allt och lite till, vi har ignorerat (håll dig på marken), vi har klickat rätt beteende (håll dig på marken), vi har haft koppel på (håll dig på marken), vi har väntat utanför grinden (håll dig på marken), vi har sagt åt henne (HÅLL dig på marken), vi har klappat om henne extra mycket och länge (håll dig på marken), ja, allt har vi gjort, men Gossip hoppar fortfarande lika mycket. Nu får hon hoppa hysteriskt :)

Gossip har vissa saker i livet som hon gillar extra mycket.

1. Anders är i Gossip's största och enda kärlek, hon älskar honom som bara en hund kan älska någon. Jag är hennes flockledare men Anders är hennes KÄRLEK. Varje kväll knör hon in sig mellan mig och Anders i soffan, aldrig bredvid någon av oss, alltid emellan. På natten ligger hon mellan mig och Anders, suckar lite tungt om jag lägger mig senare än Anders (såklart ligger hon då på min huvudkudde), flyttar på sig under protest. Lägger sig sedan längst ner vid fotändan, men 5 minuter senare har hon på ett mystiskt sätt kommit upp i huvudhöjd med oss igen.


Husse älskar tillbaka...


Lycka är att träna med husse...

2. Kanonen är inte bara hennes lillebror utan även hennes bästa kompis. När Uno försvann så blev Gos deprimerad, hon gillar tvåsamhet och behöver en bästis, och dagen då Kanonen flyttade hem till så blev hon genuint glad. Äntligen en ny kompis och dessutom en som såg ut exakt som henne. :)


Med en nykläckt Kanonkille

3. Gossip älskar vatten och att simma. I sitt tidigare liv var hon en säl. Gos hade precis fyllt 4 månader när hon simmade för första gången och hon simmar inte på typiskt dobermannvis, med sprattlande framtassar och bakbenen på botten, utan hon simmar på riktigt och utan plask. Vad gäller vatten så är hon, såsom det mesta i Gossips liv, totalt orädd och älskar att hoppa i vattnet i full fart. Hennes favoritställe på jorden är Danmark. Där badar vi mycket :). Till sommaren funderar jag på att köpa henne en egen pool. Det vore väl något?


Gossip njuter...


Inte Gossip!


Gossip...

GRATTIS PÅ 6-ÅRSDAGEN VÄRLDENS BÄSTA GOSSIP!

4 kommentarer:

  1. GRATTIS Gossip!! En riktigt härlig hund och bästakompis!!! Hm...det där med att hoppa hysteriskt...jag känner liksom igen det där, Lycka gör precis exakt likadant! Kram och pussa på Gossip på hennes dag idag!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis fina Gossipen! Det måste vara häftigt, att ge sååååå mycket kärlek. Men.... kärlek föder väl kärlek :-)

    SvaraRadera
  3. Grattis Gossip!!
    Och till dig Ammi: Vad glad jag blev nu när jag såg att du börjat skriva igen:))) Jag älskar dina texter och dina härliga berättelser från er vardag!
    Ha en fin vår... om den dyker upp nån gång:)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Jag har ju grattat henne på Fejjan så här blir det några <3<3<3<3<3<3<3<3 4 dagar senare ;.D

    SvaraRadera