onsdag, mars 16, 2011

Atos

Busig Atos

I Jönköping bor Jean Dark One Million "Atos" 9 månader. I lördags hade jag turen att få träffa honom för igen. Atos bor hos en mycket engagerad och erfaren matte som har tränat både en och två dobermänn (kanske någon schäfer också ;)).

Många av Kanon och Esther-valparna flyttade hem till gamla valpköpare med vana för rasen eller erfarna hundägare som haft andra raser, resten hamnade hos entusiastiska förstagångsägare och rapporterna från dem alla är fortfarande positiva ;). Det känns härligt även om kullen inte är "min" så känner jag mig delaktig som bara den och det är så kul att få följa kullen på "nära" håll.

Det är kul att valpköparna är så nöjda med sina hundar, nu börjar snart en prövningens tid, kanske har den redan börjat för vissa, med spök- och trotsåldrar och då kan man behöva känna lite extra kärlek för sin hund, för HUA dessa perioder kan slita på både tålamod och humör. Kämpa på därute!

Atos är enligt matte en glad krabat, 38 kg tung, vild, busig, lättlärd, matglad och så klart alldeles underbar. Utseendemässigt är Atos en välvinklad, kraftig men ändå elegant hane med många fina detaljer.

Snygg Atos 9 månader

Här ser Atos ut som mammas pojk

Atos en härlig blandning av både mamma och pappa, och jag hoppas att matte Y kommer att hänga med oss på utställningar både i Sverige och utomlands. Planen för brukskarriären verkade redan klar och jag håller så klart tummarna - stenhårt - för att ekipaget uppnår sina drömmar och lite till.


Atos har ärvt sin pappas "genirynkor" :)

Tack Y & P för att ni kom förbi Jönköpings BK, det var så kul att träffa er! Fler bilder på Atos hittar ni i vår Pixbox.

2 kommentarer: