söndag, november 08, 2009

Klubben blir vad vi gör den till

Det är kul att hjälpa till med klubbarbete, jag önskar att fler erbjöd sig och hoppade på tåget. Vi har många fantastiskt engagerade människor som hjälper till med stort som smått, alltifrån att sitta i styrelser med allt vad det innebär, till att skriva på tävlingar osv osv. Men eftersom det är en sån liten klick som gör mycket av jobbet så riskerar vi att bränna ut dessa eldsjälar, och vilka ska då ta över när dem med kunskapen försvinner. Nej, jag tror att desto fler som hjälper till - desto bättre!

Just nu fixar jag med följande projekt (och har även fått tag på några intressenter, men fler behövs!). Kan du hjälpa till - hör av dig! Det behövs alltifrån fikaansvariga till skrivare till städare till figuranter, ja beroende på arrangemang då :).

* Träningstävling på Stockholms Lo 10 januari
* KM på Stockholms LO i mars
* Sollentuna utställningen
* Montern på Stora Stockholm - personal sökes :)
* MH- och korningar på Stockholms Lo - figgar, hustomtar och starka armar efterlyses, Lorentz, Chico och Lisa kan inte fixa allt...

Sedan är ju tidningen (som jag sedan i vår inte är direkt involverad i även om jag lånar ut mig själv till den ibland :)) ALLTID hjälp. Saknar du något i tidningen, reportage eller dylikt, så tveka inte att sätta ihop ett reportage om det som intresserar dig mest och skicka in till redaktören. Det är ett stort jobb att fixa med tidningen så där behövs det mycket hjälp! Always!

De få personerna som engagerar sig nu har ingen möjlighet att täcka upp allt som önskas få med i tidningen utan är till stor del beroende på att just du - ja du som saknar något i tidningen - hjälper till och får tidningen ännu intressantare och roligare :).

Nu kör vi så det ryker, ett par timmars telefontid väntar, som tur är tränar Anders en sväng med hundarna idag....

Tjohopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar