tisdag, november 03, 2009

Eg ser

Häromdagen tittade jag på Skavlan. Som avslutning på programmet sjöng Lisa Nilsson och Björn Eidsvåg (Norsk artist) en låt tillsammans. Vill du se klippet kika in här:
http://svtplay.se/v/1742544/skavlan/del_6_av_12?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1750930/sb,p102975,1,f,-1 ungefär 1 timma in i programmet.

Det är en helt fantastiskt låt som jag inte kan sluta lyssna på. Den går på repeat mest hela tiden. Den handlar om vänskap och är så fin. Texten går såhär (fritt översatt a'la Ammi):

Jag ser
Jag ser att du är trött
Men jag kan inte gå alla stegen för dig
Du måste gå de själv
Men jag kommer att gå dem med dig
Jag går dem med dig

Jag ser att du har ont
Men jag kan inte gråta alla tårar för dig
Du måste gråta dem själv
Men jag kan gråta med dig
Jag kan gråta med dig

Jag ser du vill ge upp
Men jag kan inte leva livet åt dig
Du måste leva det själv
Men jag lever med dig
Jag lever med dig

Jag ser att du är rädd
Men jag kan inte gå i döden för dig
Du måste smaka på honom själv
Men jag gör död till liv åt dig
Jag gör död till liv åt dig
Jag har gjort död till liv åt dig

Bästa versionen förutom Lisa Nilssons är Sissels. My favourite.

Idag är det sol, vi har gått en långpromenad och nu väntar lite hemmajobb.

Ajök!

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar