söndag, november 01, 2009

En bättre matte...


Har du det bra hos oss Lille Kanon?

Idag har jag känt mig som världens sämsta matte som borde gjort mer med min hund, vi borde ha gått fler kurser, spårat mer, tränat mer och inte minst utvecklat Kanonens sinnen mer. Istället har han gått på en leråker i 2 år, kan knappt gå fot och han har gått högst 10 spår i hela sitt liv.

Jag borde varit mer aktiv, jag borde varit en bättre ägare, jag borde ha tagit tillvara Kanonen på ett bättre sätt, jag borde vara mer som alla andra duktiga hundmänniskor. Jag är en dålig matte och har varit det än längre period, hoppas bara att jag kan vända på steken och göra något bra av det här. Livet är lite smådeppigt just nu och inte blev det bättre av att jag känner att jag borde varit en bättre matte. Men det kanske inte är försent att vara det?

Jag brukar vara en duktig peppare till andra, men just nu lyckas jag inte lyfta mig själv, jag känner mig bara "o-bra". Knasigt.

Ja, ja, vad är en bal på slottet.

Lite höstdeppiga hälsningar från Ammin



7 kommentarer:

  1. Nämen Ammi!!!!
    Kanonen måste ju få växa upp och bli en Kanon i lugn och ro!
    En dålig matte är det sista jag tror du är, och Anders är ingen dålig husse, sådeså!
    Kom igen Ammi, det är ju nu ni ska börja haha.... Helt rätt planerat!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående talare!
    Och det är aldrig försent att börja. Kanonen är en pojk inte ens är 2 år fyllda som redan nu är en kanon hund och kommer bli ännu mera kanoners ju äldre han blir! Enbart för att DU och Anders är underbara mot era guldklimpar!
    Alla som du har peppat genom åren får ge tillbaka lite av det nu ;-)
    Go Ammi å Kanonen!

    SvaraRadera
  3. Kanonen kan inte ha det bättre!Jag vet att du är en KANONmatte!
    Hejja Ammi&Dobermannarna!
    Kram från Ylva

    SvaraRadera
  4. Hmmmm, nej Ammi, du får deppa vidare, men utan att blanda in Kanonen. Han har det skitbra på Solinge. Att han skulle BO och GÅ på en leråker, endast vet jag inte hur du fått till???? Var var du i somras när han blev BIR på Gotland, missade du att dina polare hade med honom till Tyskland och fick CERT, du själv var med till Neumünster och fick CERT och storcert och den lille gossen har också en fin titel i Danmark - Nordisk Junior Vinnare.
    Vidare är han godkänd på MT, han är GODKÄND MED APFINA poäng på konrningens mentaldel och han är HD-friiiiiii!!!! Och om jag får påminna, inte ens två år fyllda. :-)

    Det enda jag som uppfödare kan klaga på är hans fula smeknamn. Jag tänker inte ens skriva det här. BU.

    Pussa på Kanonen, hälsar den urstolta Uppfödaren. (Som också bor på en leråker)

    SvaraRadera
  5. Ammi,det är tydligen inte bara Kanonen som är inne i en spökålder. Verkar han olycklig?? Nej,just det!
    MVH

    SvaraRadera
  6. Tror säkert många hundar är gröna av avund på Kanonen och hans liv i "leråkern". Fast nu verkar han ju göra en hel massa andra saker också. Tycker det händer grejer runt er hela tiden :).
    Äsch...Inte är du någon dålig matte inte! Kanonen kan inte ha det bättre. Dessutom är han både ung, frisk och har en kanon-mentalitet. Ni har all tid i världen att träna och jag vet att det kommer att gå kanon-bra för er :)

    Kram från oss

    SvaraRadera
  7. Höstdepp kan få en att hallucinera har jag märkt.. Det finns så många tokiga folk som slänger bort sina hundar när dom tränat ihjäl dom vid två års ålder och undrar varför dom fortfarande inte fattar ngt... För att dom tröttnade när dom var 6.5 månad *dummy*. Jag tror många hundar skulle må bra av att få sätta sig och ha en möjlighet att förstå innan. Jag tror han har det fantastiskt bra och jag skulle inte tveka att ge dig en hund :)
    Kram Cathrine med pinschrarna.

    SvaraRadera