onsdag, september 09, 2009

Träningsträff på SDK

Efter fyra intensiva men roliga träningsfria dagar som mestadels tillbringades hemifrån och följdes av en välbehövlig på soffan så var det så dags för höstens första träningsträff på Stockholms Lo.

Eftersom jag inte tränar mina egna hundar under tiden som träningsträffen pågår så såg jag till att vara där i god tid så att även de fick sig en svängom på lydnadsplanen innan allt drog igång. Gossip var hetare än hetast efter en veckas vila, igår la vi huvudvikten på moment som dyker upp i trean och tjohopp så glad jag blev över att fjärren börjar funka. Riktigt bra faktiskt :).

Kanonen han fick busa av sig lite och sen ägnade vi mycket tid åt att ha rätt attityd när vi kliver in på planen. Det innebär helt enkelt att jag kampar med honom mest hela tiden. Och det tycker han är KUL!

Själva träningsträffen avlöpte som vanligt i en svindlande fart, den här gången hade jag lagt upp det med en kontaktövning i början, fria aktiviteter i mitten och en platsliggning på slutet. En toppentrevlig kväll med toppentrevliga hundar och mattar/hussar. Och efteråt var jag fylld av inspriration inför nästa träningsträff. Att träna ihop är kul och ger så mycket eftersom man får störningsträningen gratis sas.

Madde var flitig med kameran, några av bilderna hittar du på:

http://my.opera.com/SDKStockholm/blog/show.dml/4324253

Tack till alla som deltog igår, vi ses snart igen!

Nu väntar en ledig dag med hundträning, och sen ska tvättmaskinen få jobba hårt :).

Hejs svejs!

3 kommentarer:

  1. Hej Ammi!
    Tack så jättemycket för igår, verkligen en toppenkväll med trevliga hundar och dito förare. Jag fick med mig en massa bra tips och nu ska här tränas:-). Annika hälsar och tackar, hon är så glad över alla råd från dig och att hon och Lotz fick vara med:-). Ser fram emot nästa gång! Kram från Katja och Jasper

    SvaraRadera
  2. Hej Ammi!!

    Gud vad roligt med träning, synd att jag inte var med denna gång.. Och förlåt för att jag inte mejlade som jag sa att jag skulle.

    Hoppas verkligen jag kan vara med nästa gång, behöver maaasssa tips och råd. Det råder kaos här hahaha

    Ha det bäst!

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Som du säkert viste så kunde vi ju inte komma för Ria har inflammation i sin tass.

    Men jag hoppas på nästa gång!

    Renée

    SvaraRadera