onsdag, september 02, 2009

Bollkastarmästarinna


Mina bollkastaråkrar :)

Det är sällan, jag kommer faktiskt inte ihåg sist jag gjorde det, som jag ställer mig och kastar boll till mina hundar. Dvs bara kastar. Någon karriär som bollkastare (finns det yrket?) har jag definitivt inte, snarare tvärtom , bollarna kommer högst ett par meter. Men har man inte kraft i armen så finns det numera utmärkta hjälpmedel. Och idag invigde jag bollkastaren som Gos vann på RM'et. Nu skulle hundarna motioneras. Jahapp.

Behöver jag säga att hundarna blev som galna? För det blev de. Jag varierade mina kast, bollen flög långt, kort, åt sidan, rakt upp, den fick ligga i gräset ett tag innan hundarna fick springa dit och de hade SÅ KUL. Självklart körde jag dem en och en, annars hade det nog bara blivit pannkaka av våra övningar. Helt uberglada och mycket nöjda ligger de nu i hallen och väntar på husse. Och själv har jag blivit Solinges Bollkastarmästarinna :)).

För hundarnas del har det alltså varit en bra dag :).

8 september är det dags för höstens första Träningsträff på Stockholms LO. Vi syns väl?

Tjohopp!

2 kommentarer:

  1. Dom är bra dom där bollkastarna Uno & Bris älskar sin :-)
    Hälsningar från Umeå.

    SvaraRadera
  2. En sån där bollkastare ska jag min själ investera i oxå.. Jag testade på Totte i torsdags och han tyckte det var kuligt!

    SvaraRadera