tisdag, september 01, 2009

Överintelligenta hundar?


Dagens Kanon :)

Hur kommer det sig att hundarna känner på sig när man ska göra något som de inte vill? Gossip avskyr att få sina öron rengjorda med öronrens. Och hur jag än försöker att vara "normal" när jag ska sköta om hennes öron så lyckas hon ändå klura ut att något är på g. Är mina hundar överintelligenta eller är jag bara dålig på att vara som vanligt :)?!

Nu är iaf klorna klippta, öronen rena och Kanonens - eh - ädlare delar rengjorda oxå.

Idag har solen varit varm och underbar. Att det är höst kändes inte under vår promenad på åkern. Måtte hösten dröja länge till innan den slår till för fullt.

Febern har lagt sig lite, snuvan likaså. Snart är jag på benen igen och kan träna igen. Hurra.

:)

1 kommentar:

  1. Ibland verkar våra fyrbeningar ha ett sjätte sinne...Sydney hatade verkligen att få öronen rengjorda. Jag behövde bara tänka "öronrens" så låg hon under rumsbordet och vägrade komma fram :).

    Fin bild på Kanonen...

    Krya på dig!

    SvaraRadera