söndag, september 13, 2009

Gossip the Moviestar


Gossip med Jonas Karlsson som hon jobbade mest med

Yippii, ikväll 21.15 är det dags för premiären av"Mannen under Trappan", TV-serien där Gossip har en roll som rottweilerhane :)). Ja, i boken som Marie Hermanson har skrivit var alltså hunden en rottweiler OCH hane, så jag tycker faktiskt att Gossip är fantastiskt duktig som axlar denna roll så bra ha ha.

Jag har ingen aning om hur slutresultatet av förra höstens 5 inspelningsdagar blev, men jag antar att det som tog timmar att filma bara blir till minutrar på film. Dock har Gos en ledande "hundhuvudroll" i serien, så bortklippt bör hon inte vara ;)

Gossip var som gjuten för filmrollen, hon gjorde allt de bad om och lite till och faktiskt fick hon beröm för att hon "gjorde sina egna stich (?)", dvs agerade självständigt i vissa scener. Och när jag tyckte att hon var jätteolydig så tyckte regissören att hon var FENOMENAL :)).

Gossip var - som i utställningsringen bland vissa är känd som den studsande överlyckliga kängurun :) - var helt enkelt toppenglad över att få agera fullt ut, som i scenen där hon drar in Jonas Karlsson i ett förråd i hallen för att sedan försvinna ner i ett hål i väggen (fylld med jord). Japp, och skälla skulle hon både utanför hålet och i det. Mer om våra inspelningsdagar kommer.

Inspelningen var en av mina bästa upplevelser med Gossip, hon imponerade som sagt var inte bara på mig utan på hela inspelningsteamet med sin orädsla, nyfikenhet och miljöstyrka. Hon gav allt, vare sig det gällde att skälla, sitta still eller att dra i kopplet. Ja, ni kan ju tänka er att hon mös som bara den av att vara i centrum och få leva ut sina lustar.


En av inspelningsplatserna


Gossip med sin filmmatte Tina Råborg

Mer om serien hittar ni här:
http://svt.se/2.112530/sida?lid=puff_1596256&lpos=lasMer
Och fler inspelningsbilder hittar ni i vår Pixbox:
http://www.pixbox.se/alb_show_id938289_page0.html

Nu ska jag pussa lite på The Moviestar :)
Ajök!

1 kommentar:

  1. Vad kul, då får man ta plats i tv-soffan ikväll och kolla.

    M.v.h

    Magnus o Mexx

    SvaraRadera