tisdag, maj 27, 2014

Delad glädje ÄR dubbel glädje

Det är något speciellt med Kanonens avkommor, jag blir så omåttligt stolt och glad när de är ute på aktiviteter och jag får ta del av resultaten. Det är verkligen ett stort plus att få glädjas åt och med valparna som nu blivit vuxna :). Jag vet att alla har det bra och blir väldigt väl omhändertagna av sina ägare, det betyder mycket för mig ska ni veta.

Förra helgen tillbringade jag en heldag på Katrineholms BK där jag fick äran att hjälpa Cia visa Pinja,  Korad LP I LP II SPH I Jean Dark Orlane,  till SVENSKT UTSTÄLLNINGSCHAMPIONAT, BIR och BIS-4 bästa bruksmeriterade.

Pinja var i jättefin kondition och samarbetade så fint med mig i ringen, det var en ren fröjd att få ställa henna. Vi fick tom springa ärevarv i ringen med rosetterna i handen, det var så härligt att få göra när man var gladare än glad! En dag som blev ett minne för livet, tack Cia för att jag fick dela den med dig och GRATTIS till alla framgångar!


Korad SE UCH LP I LP II SPH I Jean Dark Orlane
(Korad SE V-11 NO V-11 VDH CH NO UCH Nord Jv-08 Jean Dark Kanon
x
Korad Jean Dark Estee Lauder)


Denna helgen gick en av Kanonens söner från Kennel Dobia'co ut på Mentaltest och blev godkända med 368 p. GRATTIS Susanne, du tar så väl hand om Kingston, jag är så stolt över er!


Dobia'co Galenoz
(Korad SE V-11 NO V-11 VDH CH NO UCH Nord Jv-08 Jean Dark Kanon
x
Dobia'co Barbarozza)

Grattis även till uppfödarna av dessa vovvar :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar