lördag, mars 10, 2012

Hej, jag heter Rulle....


...och idag har jag flyttat hem till min nya familj.

Resan hit till Solinge gick bra, förutom att min matte plötsligt blev jätteledsen och började gråta. Hon saknar min storebror Kanonen, han har visst flyttat till himlen. Husse saknar honom också. Massor. Och de sa att det ibland kommer att vara svårt och ledsamt, men de sa också att de ska ta hand om och älska mig. Det tycker jag kändes bra. För jag älskar dem, jag älskar alla människor.

Matte och husse säger att jag är en ovanligt kavat och nyfiken typ, att jag gärna tar ögonkontakt och att jag har en väldigt positiv syn på livet. ALLT är kul. Livet är en fest.

Här på Solinge bor det tre stycken så kallade "katter", de är superroliga tycker jag. En har inget hår och verkar lite sur, en är svart och har en JÄTTESTOR svans. Den svarta katten har jag bara träffat utomhus och då tyckte jag att hon var lite läskig. Den bästa katten heter Ior, han är randig och busar med mig. Det känns som om vi kommer att bli jättegoda kompisar. Idag har jag jagat honom genom hela huset, sen blev jag jättetrött. Vi har brottats lite också. Ior gillar mig och jag gillar honom.

Jag har även fått en storasyster, hon heter Gossip och hon är jättelik min mamma. Så första gången vi träffades trodde jag att det var min mamma. Gossip var snäll när vi nosade på varandra, men vi får inte leka med varandra än. Matte säger att jag måste bli större först. Gossip tyckte visst att jag luktade lite illa också, medans jag tyckte att hon luktade jättegott. Hon var spännande och busig. Vi kommer att ha jättekul ihop tror jag.

Nä, nu måste jag susa vidare. Kanonen verkar ha varit en hyvens kille, han har lämnat kvar sina leksaker här på jorden och nu tänkte jag leka lite med dem.

Vi syns och hörs,

Hälsningar Rulle

6 kommentarer:

  1. Carola [✿✿✿]10 mars 2012 kl. 19:28

    Tänk att jag förstod det :) ♔ Lycka!

    SvaraRadera
  2. Världens bästa medicin för brustna hjärtan är "ungar" i all de former. Önskar att jag haft möjligheten att lindra smärtan i mitt såriga hjärta med en valp... Lycka till med guldklimpen!

    SvaraRadera
  3. Tänkte på Jean Darks R- kull, och så blev det :-)))

    SvaraRadera
  4. Hej Ammi!
    Oj så många ledsamheter ni drabbats av.. Det finns inga ord, bara en oerhörd saknad när man förlorar nån man har kär.
    Rulle är helt underbar, min favorit av valparna sen första stund :) Det ska bli roligt att följa honom i livets äventyr!

    SvaraRadera
  5. Oj vad skoj att kunna följa Smillas lilla son här på din sida..Jätte roligt!
    Grattis till fin vovve..

    SvaraRadera