lördag, oktober 22, 2011

Träning i höstsolen

Så har vi träffat Cia och Pinja igen. Den här gången sågs vi på Enköpings BK, och även om höstsolen sken så värmde den inte särskilt mycket. Brrr. Men vad gjorde väl det när, att träna hund värmer upp både kropp och själ, jag blir så glad av det :). Kanonen och Gossip fick stanna hemma så att jag kunde ge all min uppmärksamhet till Cia och Pinja.

Först fick de köra igenom en LKL I på tävlingsmässigt sätt, sedan pratade vi lite kring det. Vi pratade bl a om olika belöningssätt, vikten om att dela upp momenten och tittade speciellt mycket på fotövningar, ställandet och även en sväng på krypet. Sedan fick Cia torrgå lite utan hund, det är nog så viktigt att känna sig säker på planen med vart man sätter fötterna i bl a svängar och helomvändningar. Jag har torrgått mycket i mina dagar ;).

3 timmar senare var vi ganska möra alla tre. Jag tycker att ekipaget är så otroligt duktiga som redan är igång och tävlar. Framtiden ser dessutom väldigt ljus ut för dem, Pinja har alla de viktiga egenskaperna på plats och Cia är biten av träningsbacillen. Det är kul att se en hund som ex har naturligt bra gripanden på apporteringen och som grädde på moset så såg jag inget tugg. :). Fantastiskt fint och jag blir så glad när jag ser sådant :). Och extra stolt såklart då det är Kanonens och Esthers fina dotter som är så duktig.

Tack för en jättetrevlig stund på lydnadsplanen, hoppas att jag inte pratade hål i huvudet på dig och att vi ses snart igen. :)

Lik sin pappa ;)

Cia och Pinja

Jag gillar den här bilden, Pinja har en så stadig blick!

Apportering är kul!

Fler bilder hittar ni som vanligt här.

Må väl!

2 kommentarer:

  1. Det var en härlig dag! Vi lärde oss mycket, har faktiskt vari ut o lekt lie följa jjohn idag! Kunde inte låta bli hihi hon bet mig bara lite i benen:)) Tackar en än gång för att du tar dig tid o hjälper oss.Kram Cia

    SvaraRadera
  2. Låter som en alldeles underbar fantastisk dag!

    SvaraRadera