fredag, september 21, 2012

Sitta på sitt sätt

Våra hundar är vana vid att kameran eller mobilen åker fram i tid och otid och oftast får jag efter lite lock och pock till ganska fina bilder.

 
Två sockertoppar

Idag var vi ute i det härliga höstvädret och jag ville såklart föreviga mina bruna älsklingar. Fram med mobilen, sätta hundarna ner, vända sig om och Rulle ser ut som en bongo. Tillbaka till hunden, lyfta honom framåt/uppåt, lämna honom, vända sig om. Rulle sitter återigen bakåtlutad med hela härligheten framme och en blick som säger: Jag sitter väl hur jag vill!

Tredje gången gillt tänkte jag och rätade tålmodigt till den unge herrens pose. När jag vände mig om hade Rulle än en gång lutat sig tillbaka. ARGH! Det var bara att ta bilden och se glad ut.


En sockertopp och en "du-bestämmer-inte-över-mig" tonåring

Gossip skötte sig som vanligt med den äran. Hon rörde sig inte en millimeter under tiden som jag gick fram och tillbaka. Hon är en riktig sockertopp!

4 kommentarer:

  1. Klart att Rulle inte kunde sätta ihop benen! :-D

    Eva, Lectra & Lahkki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är många saker inte Rulle kan när han är på det humöret haha.

      Radera