måndag, april 18, 2011

Valpträff O-kullen 17 april

Igår var det så dags att träffa några av valparna i O-kullen igen. Det var ett härligt gäng som dök upp och den här gången sken solen på oss till skillnad från i oktober då regnet öste ner. Men jag tror inte att jag var ensam om att ha fått en rödare ton i ansiktet efter gårdagens träff ;).

Valparna är nu 10 månader och det har hänt massor sen vi sågs i häromsistens. Trots att de är mitt i tonårsperioden så tyckte jag om de jag såg igår, alla hundarna var följsamma, lyhörda, nyfikna och levnadsglada krabater. Det var härligt att se. Utseendemässigt så liknade Scooby och Olle mest sin pappa, medans Pinja och Lycka är mammas flickor, och Nemi verkade fått många drag från faster Gossip (!). En härlig mix är det iallafall, och alla valparna har så klart likheter med både mamma och pappa :).

Flera av ekipagen står i startgroparna för att gå på lydnadskurser och andra aktiviteter. Det är otroligt roligt med så engagerade ägare, även om det inte är jag som är uppfödare så känner jag mig otroligt stolt över Kanonens och Esthers barn :).

Stort TACK till alla som var på träffen, jag hade en jättetrevlig dag och längtar redan tills nästa gång!

Bilder från träffen hittar ni i vår Pixbox här.

Sol i blick!

3 kommentarer:

  1. Tack själv för en jättetrevlig dag!! Det är så kul att bara träffas, men att du även ordnar aktiviteter och fika(!) gör det hela till något alldeles extra! Ser fram emot nästa träff ;-) Du kan vara mycket stolt för det är verkligen trevliga hundar, hela gänget och Olle har överträffat alla förväntningar!

    Kramar Sabina o Olle

    SvaraRadera
  2. Förstår att du är stolt över barnen. De är underbara!!

    SvaraRadera
  3. Jag är också jättestolt "Mormor" åt valparna. De är supertrevliga och jag blir lika glad varje gång jag träffar någon av dem. Tack Ammi för att du ordnade detta! Jag längtar också till nästa gång...
    Kramar till er alla Anja och Lycka

    SvaraRadera