onsdag, december 23, 2009

Om konsten att tillverka ett julkort

Våra hundar är sedan valpben väldigt vana vid att bli fotograferade. Jag fotar ofta, mycket och gärna. Häromdagen skulle årets julkort tillverkas. Solen sken, hundarna likaså och på marken låg den åtråvärda snön som är så rolig att få med på bild. Jag brukar inte ha några problem med att få till fotot med stort F, men nu har jag mött min överman.

Med fickorna fulla av köttbullar att muta vovvarna med (varför får ni snart se), satte vi så igång. Ja, jag satte igång alltså :). Hundarna fick order om att sätta sig i en snödriva. Duktiga lydiga hundar satte sig raskt där jag bad dem. Sen var det bara att börja knäppa bilder. Jag slängde köttbullar åt höger och vänster, tjoade, kastade snö, ropade på Kanonen, men inget hjälpte. Kanonen VÄGRADE att titta in i kameran...... Och nej, det var inget till vänster som störde.


Gossip tittar fint, Kanonen tittar åt vänster...


Gossip var jätteduktig på att titta på mig, Kanonen tittar åt.....vänster!


Här skulle snönäsor fotas och Kanonen tittar åt, ja, ni ser ju?!

Sedan följde en hel rad med foton där Kanonen helt enkelt ser jätteuttråkad ut.


Måste jag sitta här länge till?


Om blickar kunde döda :)


Det här var det närmaste en julbild vi kom...

Gossip är betydligt enklare att fota, hon är alltid alert när det regnar köttbullar från himlen :)


Gos Nos

Eftersom ingen av bilderna dög, så fick det helt enkelt bli en favoritbild från i somras som pryder julkortet. Från oss alla till er alla:



En speciell hälsning går till Annika, TACK för julkortet, det var en mycket glad överraskning att få julkort från just dig :).

Pixboxen är uppdaterad med massor med snöbilder. Granen ska kläs NU och därmed säger jag:

MYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYS och Ajök!

:)

4 kommentarer:

  1. Han är ju för bedårande alltså!!! Jag bara ääälskar hans uppsyn <3

    SvaraRadera
  2. haha de små liven kan vara riktigt roliga ibland :-P
    Smilla går att muta till det mesta men Selma...nja henne får man lurpassa på!
    Hoppas att ni haft en underbar jul med trevligt sällskap och god mat.

    Vi har haft iaf haft det jättebra :-D

    SvaraRadera
  3. Jag tycker de är lika snygga och charmiga som vanligt. Hoppas att ni får ett gott slut och ett riktigt härligt 2010 fullt med nya framgångar! /Viktoria och Iza i södra södern

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där med fotandet... Min Indy har en förmåga att smyga sig med på de flesta korten (en svans här, en nos där). Men att fota en fin bild är det värre med. Ska vi sen prata om Bella så brukar hon titta åt alla håll utom in i kameran.

    Och att försöka fota båda ihop går absolut inte... då sitter dom bara o kollat åt varsitt håll... och tycker jag är dötrist.

    SvaraRadera