tisdag, december 08, 2009

Veckan i bilder

Hejs!

Här på Casa Solinge är allt bra, trots att jag har bloggtorka ;).

Vi tränar på med hundarna, för Gossips del är det mycket framåtsändande och upplet, senaste uppletspasset var riktigt bra. Vi har backat en del i träningen och Gossip har blivit mindre lydig i momentet :). Känns som om vi är på rätt spår, nu gäller det bara att fortsätta såhär.

Kanonen har plötsligt förvandlats till Damp Olle, vår lugna, coola och stabila kille har myror i kroppen och vet nog inte själv vad som händer med knoppen och den vilda kroppen. Här gäller det bara att vara tydlig med regler och ha tålamod, snart landar han igen :).

Men det är tålamodskrävande när Kanonen jagar katten för sjuttonde gången under samma dag, eller när han stoppar ner hela sin näsa i köttfärssåsen som står på spisen, när han går upp i sängen och plattar till katten som sover, eller när han trycker upp tvättstugedörren (som man bara har tryckt till, inte stängt ordentligt) och klafsar in i tvättstugan, tar med sig tvätt (gärna smutsig) ut igen och sprider dem i huset, eller bäddar ner dem i gästsängen.

Han kan även drabbas av plötslig dövhet i alla situationer, vare sig han ska hoppa in i bilen (nej det ska jag inte), komma när man ropar (nej, det gör jag inte), sluta jaga världens största pipleksak - katten Lise (nej, vi är faktiskt kära i varandra, jag mer än hon) eller apportera (nejmen vad är det här för god lukt som jag känner härborta där apporten absolut inte ligger) osv osv. Hjälp.

Det är även tålamodskrävande när han sätter sig PÅ en när man sitter i soffan, eller när han ålar sig upp i sängen när man sover, vilket leder till att man vaknar och känner sig som en överkokt spagetti både värmemässigt (eftersom han ska ligga PÅ en) och kroppsmässigt då benen har domnat bort av hans tyngd.

Kanonen är för närvarande högt och lågt, överallt och lite till. Ibland är han liten, ibland är han stor, men alltid är han älskad :).

Veckan i bilder. ENJOY:


Gossip är besatt av sin boll


Några av våra buskar har gröna knoppar - är det normalt?



Gossip har gjort illa en klo, ser du vilken?


Jag gillar frost (och ljuslyktor i trädgården)


Frost är fint!


Kanonen har knött in Gossip i ett hörn...


Gossip är sur för hon vill in emellan mig och Anders i soffan


Efter 15-minuters klagosång so blev det victory (för Gos del då)


Under Idol blev jag utstirrad...


Här stirrade båda på mig. Helt besatta tills jag kom på att jag satt på ett tuggben....ups.


Jag fick presenter - TACK allihopa!


Trött Kanonkille efter måndagens intervallträning


TVÅ nöjda hundar...

Ha det så gott!
:) Hilsen Ammin

5 kommentarer:

  1. Åhh vilka underbara bilder på vovvarna. Känner igen deras miner och gester! Smilla har dem med haha
    Åhh stackars Kanonen han lär ju inte veta vad som är "rätt" och "fel" det är slirsamt just nu men snart kommer ni bara att skratta åt alla hans upptåg :-D
    Det där med överkokt sphagetti känner jag igen...Smilla gör precis likadant!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder och kul att läsa om kanonen..han är ju för skön:-) sen med sin envisa syrra då...hahahaa vi får väl se vem som är envisast på Stora Stockholm....;-)

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och kul läsning. Är det inte underbart att ha en tonårig hane? Kram, Katja

    SvaraRadera
  4. <3 Han är såå söt Kanon-killen! Och underbart härlig när han sover.. snacka om att inte ha någon koll på hur han vräker ut sej... Har han ingen självbevarelsedrift gentemot Gossip alls, när han brer ut sej så hon får ligga som en ihopknöcklad papperstuss i hörnet *skratt* Du får alltid till så roliga och härliga bilder!!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Vilken otroligt härlig text om kanonen som lever rövare! Jag och han skulle kunna ha mycket roligt tillsammans ;-)

    Ha det bra! / Emelie och Expo

    SvaraRadera