måndag, augusti 06, 2012

Delad glädje

Delad glädje är dubbel glädje heter det ju så fint. Och visst stämmer det. I helgen fick jag glädjas och dela andras framgångar och det var så härligt.

För Rulles del gick det kanske inte riktigt som förväntat och visst kändes det snopet att vi inte fick något HP, för det tycker jag (rent objektivt såklart haha) att han är värd. Grattis till Hollywood Hills v Nobel Line som blev BIR-valp, han var jättefin!

Men jag fick ta del av framgångarna när Kanonens och Tindras dotter "Zendie" debuterade i utställningsringen. Drygt 11 månader gammal, med en nervös husse och matte vid ringside och mig som handler slog hon till med en vinnartitel och bästa tikklass placering.

Zendie var en dröm att visa, domaren öste lovord över henne, och det jag fick med mig var bl a att hon är välkonstruerad med fantastiska vinklar, rörelser, ja, det mesta var faktiskt excellent och enligt domaren är hon mycket mycket mycket lovande. Hade Zendie inte varit solblek i pälsen så hade hon faktiskt klivit upp några placeringar till :).

Zendie har fått det bästa från båda sina föräldrar, och hon påminner oerhört mycket om Kanonen i sitt uttryck framifrån. Något som såklart framkallade både glädje och sorg hos mig. Jag saknar min hund, men är glad att han lever kvar i sina fina barn.


SDV jun-12 Dobia'co Gazzendie
11 månader gammal


KORAD SE V-11 C.I.E VDH & N
O CH NO V-10 NORD JV-10
Jean Dark Kanon 10 månader gammal

Stort tack till Annika och Ulf som lät mig visa deras pingla till SVENSK DOBERMANN VINNARE i JUNIORKLASS 2012 och 4:e bästa tik. Jag hoppas att ni förstår hur stolta vi är över vårt "barnbarn". Stort Grattis till era fina framgångar och Grattis till Jeanette på Kennel Dobia'co som fött upp SDV jun-12 Dobia'co Gazzendie.


SVENSK DOBERMANN VINNARE
JUNIOR 2012

Ett stort grattis går även till bästa kompisen och hennes uppfödning som hade en otroligt framgångsrik helg. Grattis såklart till alla ägarna till följande duktiga och fina hundar ;

- Korad SPH I BH C.I.B Nouch KBHV-10 Jean Dark King Liqueur som blev godkänd i lägre klass spår på rasmästerskapen. Plac 1/5.

- Korad SDV lydn-12 SE UCH IPO II BSL III TYSK CH (VDH) ZTP V1B VICE WORLD WINNER-10 Neumünstersieger -09 SDV ungh- 09 BH Jean Dark Kingdom som vann LKL II med 179,5 p och blev SVENSK DOBERMANNVINNARE i LYDNAD 2012!

- ZTP V1A BH KORAD NUCH TYSK CH (VDH) SDV-12 SDV -11 SDV-10 NO V-09 KBHV-09 C.I.E VICE WORLD WINNER -08 Scand DobV-08 OG-SÜD AUSTRIA WINNER- 08 NORDV-06 SDV ungh-06 Jean Dark Grabazzi. "Ior", 7,5 år gammal, vann titeln SVENSK DOBERMANN VINNARE för tredje året i rad, en helt oerhörd prestation som saknar motstycke, utöver detta har han ytterligare två dobermannvinnartitlar och en hel radda andra. Vilken fantastisk hund, en levande legend!

- SDV vet -12 SDV vet-10 LP I Jean Dark Xlimited, 10.5 år gammal, som blev SVENSK DOBERMANN VINNARE i VETERANKLASS 2012.

-
Bästa uppfödargrupp och SVENSK DOBERMANN VINNARE Kennel Jean Dark med fyra hanar i gruppen (Jean Dark Grabazzi, Jean Dark Jackpot, Jean Dark Privilige, Jean Dark King Liqueur)

Grattis även till övriga Jean Darkare som visades med fina resultat.

Förutom framgångarna på Rasmästerskapen och Svensk Dobermannvinnare så var följande Jean Darkare ute och visade framfötterna:

- Kanonens fina och duktiga dotter LP I Jean Dark Orlane debuterade i LKL 2 och fick ihop 148,5 p med en nolla i protokollet. Grattis Cia, ni är helt enkelt bäst!


Jean Dark Orlane med pappa Kanon


- Rulles bästa mamma Korad BH LP I Jean Dark Kylie Minogue genomförde att BH-prov med godkänt resultat. Grattis Jill, vi är så stolta över Rulles duktiga mamma!

Rulle hade en toppendag, vart han än vände sig så fanns en famn att attackera och ett ben att pussa på ;). TACK till alla som bidrog till vår härliga dag, ett extra tack till mitt resesällskap Jeanett, Liselotte, Felicia och Jonathan och Yosette som tog så fint hand om Rulle när jag inte kunde.

Grattis till alla vinnare och övriga som är nöjda med sina resultat, väl mött igen nästa år.

2 kommentarer:

  1. Åh, Ammi! Tackar du oss? Utan dig, hade det nog inte blivit någon framgång. Är fortfarande, helt omtummlad. Vaje gång, jag läser,allt positivt, om vår prinsessa, sprutar tårarna

    SvaraRadera
  2. <3 hon är verkligen en prinsessa.

    SvaraRadera