torsdag, oktober 14, 2010

Jag har en stalker



...eller två... ;)

Den hemmavarande stalkern är en trygg kille, han har aldrig haft problem med att vara ensam hemma, han störs inte alls av att jag är i ett annat rum. Just nu när jag skriver det här så ligger han tre rum bort. Upponer i soffan, storsnarkandes.

Ändå har Kanonen börjat förfölja mig. Vare sig jag är i duschen (där han gärna står och tittar på), i soffan (där han ska ligga på helst över mig), när jag äter (med en hundnäsa i maten) eller när jag sitter vid datorn (med ett hundhuvud i knät) så vill han vara nära eller bli klappad. Och när han vill bli klappad så kräver han klappning om vi säger så.

Och så finns det människor som säger att hundar inte kan prata... Kanonen pratar ofta och länge, han vill saker, han förmedlar inte sina önskningar via ljud utan med sina ögon, sin blick, sina pustningar och frustningar, sin truliga min och sitt envisa sätt. Han är helt underbar!

Vår lille Stalker Kanon :).


Bästa platsen enligt Kanon


Kanonen softar i mitt knä

Kanonen använder mig som säng, minen går inte att ta miste på - det här är skönt :)


Kanonen VILL bli klappad, då åker tassen upp


Stalkern håller koll på mig när jag ligger i hängmattan


Strandstalker


Kanonens favoritsysselsättning - suga på Ammis BH, en konst han utövade redan som liten


Stalkern som pygmé

Gossips träning har legat nere hela veckan, vi har bara njutit av förra helgens framgångar. Men ikväll ska vi faktiskt ut och köra en sväng.

Med tanke på veckans revolutionerande nyhet om att Dr Kate Meurs på Washington State University College of Veterinary Medicine identifierat en genetisk mutation ansvarig för att orsaka kardiomyopati hos dobermann så hoppas jag att så många som möjligt testar sina hundar. För rasens skull. Hur ni bär er åt hittar ni på följande sida:

http://www.vetmed.wsu.edu/deptsVCGL/ Veterinära Cardiac Genetics Laboratory College of Veterinary Medicine).

Tankar om DCM hittar ni bl a här:

http://www.blogtown.se/blog.php?date=2010-10-01%2000:38&id=Jeandark

www.jeandark.com och nyheter

och

http://my.opera.com/kristallen/blog/revolutioner

Nu ska jag som sagt var träna. Både stalkern och Gossip.
:) Ammi













3 kommentarer:

  1. Jag känner igen de där med stalker.. Atlas va likadan.. kanske ngt som går hos dobbisar? :)

    SvaraRadera
  2. Stalker it is...Känner igen dragen:-)
    Jag ääälskar "Nonen" och Gossip också för den delen...vi är ju vänstervarvarkompisar :-) och ligger mig lite extra nära!
    kram

    SvaraRadera
  3. Visst är dom gudomliga i sin stalkighet <3
    Totte när han vill bli klappad på, snappar i luften så det smäller i tänderna, vilket kan missuppfattas lite av den oinvigde ;)

    SvaraRadera