söndag, oktober 10, 2010

Gossip uppflyttad till ELIT LYDNAD

Vår fantastiska superkänguruhund har gjort det igen...



Igår blev Gossip uppflyttad till ELIT LYDNAD!!!! Och förutom sin uppflyttning så tog hon hem klassvinsten, Klassen innehöll åtta tävlande som alla fullföljde tävlingen, det delades ut ett förstapris och det tog vi. Helt fantastiskt galet kul. Jag är så glad och stolt över vår älskade bruna virvelvind.

Trots att vi behöver träna mer på rutan och inkallningen så behöver vi absolut inte skämmas över våra övriga poäng :).

Sittande i grupp (1 minut, förare inom synhåll) 10
Platsliggande (4 minuter, förare utom synhåll) 10
Fritt följ vid sidan 9 (HAPPY :))
Sättande under gång 9
Inkallning med stå och ligg 6 (här fick jag ge dk på ställandet! segt läggande!)
Sändande med läggande och inkallning 6,5 (jag riktade henne, då är man nere på 8 direkt, sen sprang hon utanför, jag dirigerade in henne, så det blev många kommandon, bra iaf eftersom hon var på väg tillbaka till mig :))
Apportering och hopp över hinder 9 :)
Apportering metall 10 :))
Vittringsprov 7 HURRA :)
Fjärrdirigering 8 HURRA :). Ngt fram sista skiftet och dk första skiftet, annars SUPER

260 glada poäng och klassvinst!!!

I helgen har Gossip fått äta allt hon vill och lite till. Hon som ständigt går på diet har ju såklart haft en toppenhelg.

Förutom Gossips framgångar så renderade gårdagen i att vi bestämde oss för att åka söder om stan ett par gånger i månaden. Bara för att träna hund. För mig finns ingen annan klubb än SSBK, efter 16 år som medlem så känns klubben alltid som hemma. Och när jag sedan fick förslag om att träna med ett duktigt lydnadsgäng så fanns det inga tvivel. Självklart ska jag åka till Farsta och träna hund. Jag känner mig inte vilsen på SSBK och har ett stort kontaktnät där. Så SSBK here we come :).

TACK ALLIHOPA som gjorde vår dag i solen så härlig och glad. Vi syns snart igen!

6 kommentarer:

  1. Ett jättegrattis till er, såå bra!

    SvaraRadera
  2. Ännu ett grattis i rätt inlägg!!! Ni är mina och många med mej's förebilder ska ni veta!!! Synd att man bor så långt bort och inte kan vara med och se er då och då på tävlingarna, det hade jag faktiskt velat.. Mer än bara på Rasmästerskapen liksom.. ;.)

    Kram kram och stor puss på Känguru-Gos

    SvaraRadera
  3. Säger också grattis. Håller med Anette att det varit roligt att se er live.Fina poäng ni fick!
    MVH

    SvaraRadera
  4. Stort grattis, NI! har gjort det igen. Så roligt att se/läsa om snygga arbetande dobbisar och deras mattar och hussar.

    SvaraRadera
  5. STORT GRATTIS! Ni är jätteduktiga!!!

    SvaraRadera