torsdag, juli 19, 2012

Danmark

Alla som känner Gossip vet att hon är en storsimmare av stora mått. Nu har vi två sälar i familjen.

Samma kväll som vi kom till Danmark så simmade Rulle och när vi människor tyckte att hundarna hade badat färdigt så ålade han sig ur sitt halsband och smet! Kvar stod jag med ett koppel i handen och tittade på en hund som inte bara klev ner i vattnet utan som även började simma till havs. Vart skulle han? England?

Rulle hade dessutom bestämt vatten i öronen för han lyssnade inte på någon av oss skräckslagna människor som ropade efter honom. När jag trodde att han tänkte simma ända till England så vände han plötsligt om och kom in igen. Herregud, jag har aldrig sett på maken, en 6-månaders valp som lämnar flocken och simmar ut i havet alldeles själv. Hjälp!

Nu har fyra av våra sex dobermann tillbringat en sommarvecka i Danmark, och trots att vädrets makter kanske inte var med oss i år så blev det ändå precis sådär mysigt som det alltid har varit. Så nu längtar vi redan till nästa år, då vi har pratat om att hyra ett hus vid havet ;).

Som perfekt avslutning så firade jag min bemärkelsedag i Danmark och fick en jättefin present av Anders: en ny Nikon kamera, en d7000 som jag håller på och bekantar mig med nu. HURRA!

Även Rulle passade på att fira sin 6-månaders dag på semestern, han bjöd på RulleTårta :).

Fler bilder hittar ni på Rulles facebooksida:

Danmark

Så vackert :)

Gossip svävar

Rulle dundrar fram

Gossipen

Racer Rulle


2 kommentarer:

  1. We also like Denmark very much and we look forward visiting it in 2013. Maybe we perhaps could meet there?
    You and Anders must really have had a good time and the photos are beautiful!

    SvaraRadera
  2. Fiiina bilder! Längtar redan tillbaka, och skrattar åt våra tokvalpar.... :-)

    SvaraRadera