måndag, januari 23, 2012

Lyckad kickoff

Platsliggning pågår
Lördagens lydnadsträning blev en lyckad tillställning med 14 st hundar och tillhörande mattar/hussar som allhopa fick en ordentlig genomgång.

Vi började dagen med att dela upp oss i två grupper och i min grupp valde vi att köra hundarna en och en på förmiddagen. En bra uppdelning tycker jag då alla ögon riktades på ett ekipage åt gången, de som ville blev även filmade och det om något är nyttigt. Oftast är hundarna (och vi förare) mycket duktigare än vi tror.

Vår grupp hade många goda råd att ge varandra och jag hoppas och tror att alla fick med sig något bra av dagen.

Tyvärr gick jag inte med mig kameran, men även om den varit med så hade jag nog inte tagit några kort för jag hann helt enkelt inte :).

För Gossip's del handlade det om dirigeringsapporteringen som jag måste börja träna in nu. Vittringen, fria följet, Z-at, fjärren och hopp/apport känns det som om vi har koll på, det som vårt krut ska läggas på de följande månaderna är inkallningen, rutan och dirigeringsapporteringen. Så dirigeringsmoment here we come!

Tack till Mia som alltid lägger ner sin själ och sitt hjärta i alla evenemang som vi fixar. Tack även till Åsa på Ridcentret som hade lagat en oerhört god lunch. Och tack till alla som kom och tränade, hoppas att ni fick en lika stor vårkick som jag :).

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar