tisdag, januari 17, 2012

BIR-valp

I lördags följde jag med bästa vännen och hennes dotter på valputställning i Sollentuna Rackethall. Nu fick vännen vända i dörren eftersom det vankades valpar hos henne, så kvar blev jag, Felicia och lilla Luna plus några av våra mopskompisar :).

Det var en mycket trevlig dag och den blev inte mindre trevlig när jag upptäckte att en Kanondotter skulle debutera på utställningen. Valpen visade sig vara en långbent madame som älskade människor. Så söt! Det var så kul att återse lilla "Gina", som Dobiáco Galaczy kallas, och hennes familj. När jag blev ombedd att visa henne så ställde jag självklart upp.


Söta Dobiáco Galaczy nyss fyllda 4 månader


Gina fick en väldigt fin kritik och slutade som BIR-valp. Domaren berömde hennes substansfulla kropp och fina vinklar lite extra mycket och det känns lovande inför framtiden. Stort grattis till en fin debut!

Grattis även till Jean Dark Lady In Red och Felicia som slutade som BIM-valp i Chinese Crested-ringen.

Nu längtar jag ännu mer efter en egen valp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar