onsdag, juli 27, 2011

Rasmästerskapen 2011


Årets Rasmästerskap för Dobermann närmar sig med stormsteg och i år har jag i högsta grad varit ansvarig för att evenemanget blir av och efter 6 månaders arbete så känns det lite konstigt, men också otroligt skönt, att vi snart är i mål.

När Madde på SDK Stockholms årsmöte i januari nämnde att det var problem med att få ihop tävlingen så erbjöd jag genast min hjälp. För det är klart att vi ska ha ett Rasmästerskap även 2011!

Även om jag aldrig delat ansvaret för att få ihop ett sånt stor evenemang så tänkte jag att med lite sunt förnuft (och en stor vänskapskrets) så kommer man en bra bit. Och jag tror och hoppas att vi har tänkt på allt, vi har alla gjort vårt bästa för att de tävlande ska få  toppenbra dagar. Vår intention har iallafall varit den bästa.

Redan några dagar efter mötet, rättare sagt 28 januari, gick jag ut med en förfrågan om funktionärshjälp bland alla mina vänner. Och sedan dess har jag aktivt jobbat med att anordna tävlingen, jag har haft en övergripande roll, där jag i mångt och mycket varit involverad i allt som gällt RM'et. Jag har rätt och slätt varit en projektledare.

Något som jag tidigt satte mig ner och ordnade var en lista om allt vi behövde tänka på, alltifrån funktionärer till vilket material som behövs för att anordna tävlingen. Jag har även haft ett flertal funktionärsmöten, skickat regelbundna statusrapporter, kollat så att det jag delegerat ut till andra har slutförts, och så himla mycket mer :). Hur många telefonsamtal som ringts gällande RM 2011 vågar jag knappt räkna, men det är många timmar som ägnats till telefonsamtal och planeringsmöten.

Från början bestod RM-gruppen av mig, Elaine och Madde, gruppen har sedan i slutet på maj utökats med Katja, min räddande ängel, som hoppade in och hjälpte mig då ett annat stort projekt svalde huvuddelen av all min tid. I början var det mer grova skisser som vi pratade om, men från mars har arbetet mer och mer specifierats.

Att anodna ett Rasmästerskap är ett JÄTTEJOBB, och alla i gruppen har slitit i vårt anletes svett, och säkert svurit över, inte bara en utan flera gånger, att vi tackat ja till arbetsuppgiften. Jag har lagt ner stor möda och lite besvär ;) på att hitta lämpliga människor att delegera de stora arbetsuppgifterna till och jag tror att jag hittat rätt kvinnor och män till rätt platser:). Bl a har vi en fantastisk köksgrupp som leds av Anneli Brodd. Besöker ni årets RM så passa på att handla i kiosken, det kommer att finnas goda wraps och annat smått och gott till försäljning för en billig peng.

Just nu känner säkert många av dem som är inblandade att de aldrig mer ska göra något liknande, men jag tror att när tävlingen väl är över och krutet har lagt sig så kommer vi alla att klappa oss själva på axeln och vara stolta för att vi har rott RASMÄSTERSKAPEN 2011 i hamn.

ALLA NI SOM STÄLLT UPP NÄR JAG FRÅGAT OM HJÄLP ÄR FANTASTISKA! TACK!

Jag önskar alla våra funktionärer och de tävlande lycka till i helgen!

Sol i blick!

4 kommentarer:

  1. <3
    Som vän till dej så hoppas jag att du har lyckats att hålla energin inom dej intakt, för du har verkligen arbetat hårt!!!

    Och du anar inte vilken räddande ängel du är ibland Ammi ;.)

    SvaraRadera
  2. Phu, blir helt slut, bara av att läsa om hur du sliter.Till nästa år, finns ju erfarenheten :-)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Bra jobbat! Sådana som du behövs! :)

    Finns resultaten från rasmästerskapet någonstans?

    SvaraRadera
  4. Tack, tack, utan Katja och Elaine hade vi aldrig klarat oss, speciellt inte i juli då ett annat stort projekt slukade nästan all min tid.

    Resultaten kommer snart att läggas upp på SDK's hemsidor (både Stockholms Lo, facebook-sidan och HS sidan)

    Må väl!

    SvaraRadera