fredag, juli 23, 2010

Filmtajm

Gårdagens träning gick sådär enligt mina kritiska ögon, bra om man frågar Anders :). Jag måste få mer hjälp med kommenderingen, lägga mer krut på att läsa reglerna och fokusera. Jag måste värma upp Gos ordentligt, annars blir hon lite för het. Så det fick jag bassning på igår. Men det var roligt ändå! Stegen funkade SUPER som tur var så vi avslutade bra :)). Mia, Stina och Anders, tack för en trevlig förmiddag på Knivsta BK!

Dagens genomgång av LKL III gick verkligen TOPPEN även om förstapriset inte riktigt är i hamn riktigt än. Men om jag lägger ner lite extra krut på att köra mer tävlingsmässigt, och träna rutan, fjärren och vittringen så kommer det att bli jättebra. Nu känns det faktiskt som om vi ska tävla elitlydnad också (jag är ju anti-elit-lydnads Ammi annars). Men i höst/vinter kanske? Om vi hunnit få ett förstapris i trean tills dess så. Gossip tycker fortfarande vid 5 års ålder att allt känns kul att träna så vi kör på. Hon lyser upp när vi går in på planen och det är mycket värt att veta att ens hund älskar att träna.

Tadaaa - Kanonen har fått en ny huvudtränare - Anders. Det funkar väldigt bra, killarna tränar för fullt och det ser jättetrevligt ut både på appellplanen och med skogsarbetet. Det är så skönt att kunna fokusera på en hund i taget, just nu är det det bästa för mig. Tack bästa Anders för att du tränar Kanonen, you are great!

Ni har väl inte missat de nya valpbilderna? Valparna är precis sådär ljuvliga som de kan vara vid 6 veckors ålder.....



http://www.pixbox.se/usr_show_id86461_page0_order1.html

Veckan i bilder:


Min favoritblomma blommar igen. It's PUNK!


Gossip har tränat spår och upptag


Kanonen har spårat i 26 graders värme


Hängmattan är mitt bästa ställe....


...tillsammans med pööölen :)


Valparna blir trötta när vi hälsar på, vi busar mycket :)


Som hund och katt?

Hejs!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar