fredag, januari 24, 2014

Rapport

TACK för alla snälla kommentarer och hejjarrop både på Facebook och här. Idag känner vi oss starka och har mobiliserat våra krafter för att möta vårens utmaningar. Operationstid är inbokad i mitten av nästa vecka, vi räknar dagarna tills det är dags.

Tjorven, som legat lite vilande med sin träning eftersom fokus legat på Rulle och hans tävlingssäsong, har dragit igång sin karriär rejält. Hon är en mycket behaglig hund att jobba med, och vi har redan hunnit med två rejäla målinriktade lydnadspass. Hittills har vi mest skruttat runt lite utan mål och mening känns det som. Men hon har grundfärdigheterna, följa John övningarna är påbörjade och stadgan har vi tränat mycket på. Så vi behöver ju inte börja helt från scratch.


Jag kan också gå fot säger Tjorven

Tävlingar är absolut absolut absolut inte allt, en hunds liv är så mycket mer, men jag gillar att ha mål att träna inför. Och så mår jag bra av att umgås med mina hundar i träningsform, man får så himla mycket tillbaka om man är aktiv med sin hund. Det kan man vara på många sätt, varav lydnad- och bruksträning är en av alla härliga saker man kan göra tillsammans.

Även om våren inte blir som vi planerade så har vi ändå saker att se framemot. Ett flertal träningspass med lydnadsgänget, en rallylydnadskurs (Gossip, nio år ska gå den ;)) och en aktivitetsdag hemma på Solinge. Rallylydnad är en gren som jag kan nada om, det ska bli väldigt spännande att få lära sig något nytt. IIIIK, kan man lära gamla brukstanter (moi) något nytt ;)?

Trevlig helg önskar vi er alla!



Gossip, Rulle och Tjorven, våra bästa dunderklumpar

5 kommentarer:

  1. :-D
    Härlig läsning Ammi, trots elände <3
    Rallylydnad är nog hur kul som helst och jag är helt övertygad om att Gossip och du kommer att briljera <3
    Pussa på alla djuren och en stor kram från moi :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska köra rallylydnad med Rulle tror jag :). KRAM

      Radera
  2. Var och vem kommer att operera Rulle? Frågar bara av ren nyfikenhet. Vilken dag sker det*?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte sett det här förrens nu :(. Han blev operarad av en mycket duktig kirurg som heter Ashley Jury.

      Radera
    2. Samma som Opererade Rias knä en helt underbar vet :D

      Radera