fredag, juni 11, 2010

Bland det värsta....

...som finns är när en älskade djur blir sjuka. Riktigt sjuka...

I onsdags vaknade jag och trodde att det skulle bli en helt vanlig dag. Det blev det inte. Mitt eget sjukhusbesök fick avbokas då vår älskade prins Kanonen blev akut jättesjuk. Jag tillbringade hela dagen på Hässelby Djurpraktik och kvällen på motorvägarna på jakt efter ett djursjukhus som kunde ta emot oss. Tillsist hamnade vi på Ultuna där Kanonen las in på intensivvårdsavdelningen med ständig bevakning.

Alla tecken visar på att Kanonen råkat ut för någon slags förgiftning/eller en fästingsjukdom. Jag var rädd och vilsen men aldrig ensam. TACK till Jeanett som kom med handfasta råd och Mia som tog ledigt från sitt jobb för att hålla mig sällskap och hjälpa mig igenom dagen. TACK även till Pernilla, Chico, Camilla och Anette som messade sitt stöd. Och bästa Anders som ringde från andra sidan Atlanten så fort han vaknade.

TACK till Hässelby Veterinärpraktik som tog så väl hand om oss från 10.15-17.30. Bästa bästa personalen...

Efter en natt och dag på Ultuna fick jag så hämta hem Kanonen till Solinge. Lite tufsen, mycket trött och enormt hungrig kom han så hem och här hoppas jag att han stannar.

Meddelande till Hundguden: Nu har vi haft nog med sjuka hundar så att det räcker och blir över. Håll dem friska nu. Tack!


Lillkillen har feberfrossa och får dropp


Sover...


Kanonen ville ha närkontakt...


Gossip var sällskapsdam, låg lugnt och stilla, så lugnt att sköterskorna inte ens märkte att hon var där förrens halva dagen hade gått. Bästa Gossipen.


Hålla tassen


Min onsdag tillbringades sittades på golvet


Torsdag utan Kanonen. Lise tröstar Gossip.


Lycka är att sitta på Ultuna och vänta på att få se sin hund på benen....


Såhär glad blev Kanonen när jag hämtade honom


Hemma väntade nya leksaken - en pipis


Trött kille vill sova i egen säng

I veckan skulle vi ha tävlat lydnadsklass tre (onsdag och idag). Men jag har avbokat och får ta nya tag i juli. Det går fler tåg. Att pussa på djuren är viktigare just nu.

Kanonens sjukdom är fortfarande ett mysterium, provresultaten tyder som sagt var på förgiftning, av vad vet vi inte....fler provresultat väntas i veckan, kanske får vi svar då. Eller inte....

Ta hand om er!
Hilsen
Ammin

3 kommentarer:

  1. vilka skräckfyllda dagar..uscha!! Men bästaste Kanonen är nu på benen JIPPIE!!!!

    Fina Gos håller både bror och matte sällskap, vilken sjärna!

    Mååånga kramar till er! Hoppas ni aldrig mer behöver uppleva nått liknade och att proverna visar exakt vad det skulle kunna tänkas vara för fel.

    SvaraRadera
  2. Ge kanonen en jättekram från oss, hoppas att han är helt återställd så snart som möjligt.

    Vi syns på Tisdag.

    M.v.h

    Magnus o Mexx

    SvaraRadera
  3. Det är så hemskt när våra bästa vänner blir sjuka. Man känner sig verkligen maktlös...
    Tur att allt slutade lyckligt och Kanon fick komma hem igen. Måste också kännas otroligt skönt med sådana vänner som ställer upp i vått och torrt.

    Ge finaste Kanon en puss från oss.

    Kram
    /Ingalill och Hedda

    SvaraRadera