torsdag, juli 30, 2009

Spara pengar genom att shoppa!

Superfiffigt tycker jag att min banks idé är. Varje gång jag använder mitt Visa-kort, och det gör jag rätt ofta hihi, så sparas 15 kr iväg på ett annat konto. Vips så har jag hittat ett sätt att spara pengar när jag shoppar och nu har jag faktiskt lyckats spara ihop några hundra kronor redan. Jawohl!

Igår tillbringade vi en del av eftermiddagen på Waxholms BK där vi mötte upp en vän med scanner. Hittekatten Mjau Mjau (som vi kallar henne) var med ute på äventyret. Tyvärr hittade vi inget chip så ägaren till MM är fortfarande okänd. Hon är en gullig typ, snäll, sällskaplig och van att bli hanterad. Nu ska vi sätta in en annons i tidningen och hoppas på napp där. Men det lutar nog åt att Mjau Mjau är hemlös...


Mjau Mjau

Kanonen och Gossip fick träna lydnad, den ena mer än den andra. Gos fick köra platsliggning, platsläggande under gång, hopp, kryp, fritt följ, inkallning med ställande, framåtsändande (FINA!), stegen och trots att hon har sputnikfart så är hon oerhört balanserad att jobba med. Det är så kul att träna med henne!

Kanonen fick testa på lite fritt följ, några lägganden, hoppet och sist men inte minst paradgrenen platsliggning. Även denna gången hoppade han baklänges in på planen, roligt att vår nya träning verkar ge resultat. Kanonen hittade en kompis, han tyckte att tvillingen var både snygg att se på och trevlig att umgås med. :)


Kanonen ser sig själv i en spegel. WOW sicken trevlig vovve tänkte han...


Waxholms BK


Min favvoblomma i trädgården. Le Punk.

Ajök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar