tisdag, maj 29, 2018

Förberedelser är A och O

Det är så fantastiskt. Varje kväll gnider jag på Rosies mage och den växer stadigt dag för dag. Nu är vi på vecka fem, dygn 36. Vi har prickat av några saker till på tecken på dräktighetslistan. En av sakerna är den tunna, sega, luktfria flytningen som dyker upp runt vecka fem. En annan är att det dykt upp en typiskt babybula bakom revbenen. Rosie börjar definitivt SE dräktig ut.

Bakom hennes revben så har det dykt upp en liten liten babybula
Här syns den liten mer. Tycker jag ;)

Igår gick hon även från att plocka med maten till att bli URHUNGRIG. Nu under de sista veckorna fram till födseln utvecklas valparna som mest och de går från att vara små grodyngel till att bli riktiga valpar. Så det är bra att Rosie är hungrig. Ät allt du kan tänker jag.

Vädret hos oss är ju lika varmt som hos de flesta. Vi rör på oss tidig morgon och sen eftermiddag, däremellan spenderas tiden i skuggan och lekandes med vattenslangen. Rosie hänger fortfarande med på alla våra långpromenader, men snart kommer nog en tid då vi får dela på hundarna och ge Rosie många korta promenader istället för en lång.

Här bor vi. Bakom alla träd och buskar där till vänster. Längs en grusväg på en leråker. 

Vi räknar såklart ner dagarna till valparnas ankomst och förbereder oss så gott det går. Det är mycket som ska ordnas; valplåda, valphage, bäddar som är lätta att torka av, nya handdukar och en låååång lista med saker som hör födseln till. Jag har köpt en stor låda på Rusta som sakta men säkert fyller på med allt som behövs. Jag gillar ordning och reda plus att vara förberedd ;). Jag tror minsann att det bor en liten tysk inuti mig ;)
Ordning och reda! Och bocka av när det är klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar