lördag, februari 15, 2014

Idag skulle vi ha tävlat


15 februari 2014 är dagen då jag och Rulle skulle ha debuterat i Lydnadsklass 1.

Egentligen skulle vi ha kunnat debutera långt tidigare, ja enligt vissa träningskompisar så är jag en perfektionist och borde ha startat redan ;).

Idag skulle jag ha vaknat tidigt med pirr i magen. Plockat ihop våra saker, inte ätit frukost och känt mig lite speedad. Gått en långpromenad med Rulle så han fått springa av sig lite innan tävlingen. Satt mig i bilen och undrat om jag inte har lite ont i halsen ändå. För är man sjuk behöver man ju inte tävla ;). Jag hade åkt till tävlingen, nervöst kollat in mina medtävlare och undrat om de också hade fjärilar i magen?

Jag kan inte låta bli att undra hur det skulle ha gått? Trots att jag startat ett hundratal gånger i lydnad och bruks, så är varje hund ett nytt spännande äventyr. Hur mycket/lite måste man värma upp, vilka moment sitter även i okänd miljö, vilka gör det inte. Vad behöver vi träna mer på? För även om det går bra så finns det alltid något att träna på och lära sig av.

För heta och arbetsglada Rulles del så skulle vi haft en lång uppvärmning, jag skulle gått in i mig själv innan jag gick in på planen och fokuserat på vårt program. Träffar du på mig på en lydnads- eller brukstävling så är jag är jag social efter programmet inte före ;).

Nåväl, nu har vi något att längta efter. Rulles debuttävling a la 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar