fredag, oktober 22, 2010

Drömmar



Drömmer du om något vad gäller ditt hundliv? Det kan vara allt ifrån att hunden ska sluta dra i kopplet till att uppfylla sina tävlingsdrömmar. Eller kanske att våga ta steget ut i tävlandets värld. Kanske drömmer du om att skaffa en hund till? Eller att hunden ska sluta jaga. Drömmar kan vara stora, de kan vara små, men inga drömmar är obetydliga. Alla drömmar räknas.

Själv har jag, förutom drömmar om vårens ankomst, få drömmar kvar. Det känns som om jag gjort det mesta som jag drömt om. Jag har tillsammans med mina hundar (och vänner) fått uppleva stora som små framgångar. Jag har kämpat mig upp i klasserna, jag har drömt om vinnartitlar, om Trofévinster, om championat i olika länder. Alla mina drömmar har gått i uppfyllelse, och det med råge. Jag känner mig mätt och belåten. Nöjd.

Även om jag är nöjd så betyder det inte att jag inte ska fortsätta att sträva framåt. Men jag är också tacksam för alla framgångar. Ödmjuk inför vad jag har fått uppleva. Det har varit fantastiskt.

Men ändå är det inget som slår vardagslivet. Som idag t ex då hundarna gick lösa från start till mål. Vi var ute i en och en halvtimma, och deras glädjeskutt i den nyfallna snön värmde mitt hjärta på ett sätt som ingen pokal eller rosett gör. Det är vardagen tillsammans med hundarna som räknas, och det är där jag hittar min största glädje.


Mina promenadkompisar
Vad drömmer du om? Något stort? Något smått? Vad du än drömmer om så önskar jag dig lycka till längs vägen!

Nu väntar John Blund. Och en annan slags drömmar :)

2 kommentarer:

  1. Den där texten hade jag kunnat skriva:-) För precis så är det för mig.

    Jag har förstås ett par fina drömmar kvar, du vet.....Hehe

    Men, vardagen, livet allt som jag delar med hundarna är det bästa. De är alltid glada, förnöjsamma och mina bästa, gulliga, kärleksfulla och sötaste vänner. De stöttar i vått och torrt och är alltid trogna. Kunde inte tänka mig att vara dem förutan:-)

    KrAm

    SvaraRadera
  2. Amen på det! Bra skrivet....Du har verkligen gått låååångt med ditt hunderi...duktig som attan och med en o annan handler som assisterar då o då ;-)
    Jag hoppas du håller på lääänge för min nästa hund kommer jag behöva lite coaching på;-)
    Jag älskar också att bara få vara med mina hundar ute i naturen och se dem fara över stock och sten och man ser hur lyckliga liv de har...ett underbart liv med hund som ger en så mycket tillbaka...:-)

    SvaraRadera